کد خبر: 149220 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 تير 1400 - 08:00
اختصاصی اتحاد خبر/ معیارهای انتخاب شهردار و اولویت های مهم شورای ششم شهر برازجان (5)
محراب بنافی: به شهرداری که بدون برنامه عملیاتی و اجرایی باشد رای نخواهیم داد/ بازگشایی گذرگاه ها برای کاهش بار ترافیکی و رفع مشکلات منازل مسکونی حاشیه شهر از اولویت های شورای شهر

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر و انتخاب اعضای شورا حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ محراب بنافی منتخب اول مردم برازجان را با هم می خوانیم...

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر برازجان و انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و تا چه اندازه به وعده های خود در چهارساله مسئولیتشان پایبند هستند. همچنین این روزها برازجانی ها می خواهند بدانند شورای ششم شهرشان برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان  پرداخته که پاسخ محراب بنافی منتخب اول مردم برازجان را با هم می خوانیم.

 

شاخص های شما برای انتخاب شهردار چیست؟ 

 

با توجه به تجربه چهارساله بنده در شورای اسلامی شهر برازجان این است که شهردار باید یک انسان بسیار توانمند و در حوزه مدیریت شهری با تجربه و دارای برنامه عملیاتی باشد. شهرداری می تواند موفق باشد که برای کل شهر  برنامه داشته باشد. برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد و این برنامه ها را زمانبندی شده اجرا کند.

اگر شهردار بتواند طبق برنامه شورا و شهرداری کنار هم کار کنند و برنامه خود را داشته باشد و شورا حمایت کند می تواند شهردار موفقی باشد.

انتظار دارم شهرداری که در آینده انتخاب می شود و همکاران عزیز ما به آن رای بدهند شهرداری باشد که با برنامه باشد؛ به شهردار بدون برنامه رای نخواهیم داد. شهردار حتما باید برنامه عملیاتی و اجرایی داشته باشد نه اینکه برنامه عملیاتی به شورا ارائه کند ولی قابل اجرا نباشد. برنامه ها بلید عملیاتی و قابل اجرا باشد. طبق زمان از قبل تعیین شده آن را رصد کنیم و به شورا اعلام شود که این برنامه ها در حال اجرا است.

 

 

سه اولویت مهم کاری شما در شورای ششم چیست؟ 

 

معتقد هستم شهرداری که انتخاب کردیم انشاالله با همکاری شورای شهر مشکلات را دسته بندی کنیم و طبق اولویت بندی برنامه ها بتوانیم جلو برویم.

یکی از مشکلات ما این است که ما بتوانیم این نارضایتی که بین مردم گاها در حوزه شهرداری وجود دارد را با برنامه ریزی و نصب سیستم الکترونیک  به حداقل برسانیم.

در تمام مدیریت های شهری و دستگاه های مختلف شهرداری که وجود دارد با این نظر بتوانیم جلو برویم تا مردم وقتی وارد شهرداری می شوند از این اتاق به آن اتاق نروند و بتوانیم رضایتمندی را بالا ببریم و دوم ترافیک شهری است که انشاالله با برنامه ریزی و بازگشایی بعضی گذرگاه ها بخصوص گذر دلگشا که برنامه ریزی خاصی می خواهد که انشاالله باید انجام شود.

موضوع منازل مسکونی حاشیه شهری است که خیلی تعداد آن زیاد است که باید تلاش کنیم منازل مسکونی که شاکی خصوصی ندارند از طریق مسئولین مافوق مثل استانداری، مدیریت بنیاد و مسکن شهرسازی و بقیه مسئولین مشکلات این عزیزان را با توجه به اینکه این عزیزان مشکلات عدیده ای در خدمات رسانی دارند رفع کنیم.

دره های فصلی مشکلاتی است  که شهروندان ما را اذیت می کند. در طول این چهار سال حدود دو کیلومتر کار آن انجام شده که خیلی از آن باقی مانده الخصوص مناطق حسین آباد و علی آباد که پایین شهر قرار گرفته باید تلاش شود که دره های فصلی با همکاری بقیه مسئولان این مشکلات رفع شود.

یکی از مشکلاتی که وجود دارد و در اولویت کاری ما است؛ خدمات رسانی بیشتر به مناطق کم برخوردار شهر مثل علی آباد، حسین آباد، منطقه خضر و مناطق دیگر که واقعا در این چند سال اخیر خدمات کمتری دیده اند تصمیم داریم در اولویت ما باشد که به مناطق کم برخوردار بیشتر خدمات برسانیم.

موضوع بعد نیز همان ترافیک شهری است که باید با همکاری شورای شهر و شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

موضوع آخر درآمدزایی شهرداری است که باید با توجه  به توسعه شهر و درآمدزایی بیشتر شهرداری باید تلاش کنیم درآمد شهرداری به صورت پایدار بالا بیاید تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم عزیزمان ارائه کنیم.

 

 

 

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149220