کد خبر: 149216 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 تير 1400 - 08:00
اختصاصی اتحاد خبر/ معیارهای انتخاب شهردار و اولویت های مهم شورای ششم شهر برازجان (7)
صدیقه مهدویان: شهردار باید سابقه سالم مالی و اقتصادی و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد/ توسعه فضای سبز شهری و پیگیری امور بانوان در اولویت من است

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر و انتخاب اعضای شورا حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ صدیقه مهدویان عضو علی البدل اول شورا را با هم می خوانیم...

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر برازجان و انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و تا چه اندازه به وعده های خود در چهارساله مسئولیتشان پایبند هستند. همچنین این روزها برازجانی ها می خواهند بدانند شورای ششم شهرشان برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ صدیقه مهدویان عضو علی البدل اول شورا را با هم می خوانیم.

 

شاخص های شما برای انتخاب شهردار چیست؟ 

انتخاب شهردار توسط منتخبین شورا می بایست  همراه با در نظر گرفتن معیارها و شاخص های کارآمدی باشد. از آنجایی که شهرداری به عنوان مهمترین نهاد شهری است که  نقش مهمی در زندگی روزمره مردم دارد، انتخاب شهردار شایسته حائز اهمیت است. این شاخص ها را می توان اینگونه برشمرد:
توان اجرایی و مدیریت، سابقه سالم مالی و اقتصادی، دارای روحیه جهادی و انقلابی و تفکر اقتصادی همراه با برنامه و کارنامه موفق اقتصادی باشد.

درحوزه مدیریت شهری نگاه همه جانبه داشته باشد و ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی شهری و فنی و عمرانی و... را در برنامه خود لحاظ نماید.

به تقویت گردشگری و اداره بازارهای محلی بپردازد.
ضمن اعتقاد به کار در اتاق شیشه ای،  مدیریت زیرساخت های شهری را دنبال نماید و تلاش مضاعف  برای عمران و آبادی داشته و معتقد به ایجاد  درآمد پایدار برای شهرداری باشد و برای این امر تلاش کند.
البته ضروری است که شورای شهر در احصاء این شاخص ها با هم به توافق برسند و در تعیین مصداق این معیارها، با فراخوان از مردم مشارکت خواهی شود.

 

 

سه اولویت مهم کاری شما در شورای ششم چیست؟ 

1.تلاش برای داشتن شهری سرسبز از طریق احداث فضای سبز شهری و توجه به محیط زیست و کمک به همیاری در تغییر بافت فرسوده شهری

2.ایجاد پارک علم و فن آوری و همچنین چند قطبی کردن بازار و تقسیم در سطح شهر با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری

3.پیگیری امور بانوان در تمامی زمینه ها و تلاش در جهت پیگیری امور اجتماعی و رفع معضلات آن

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149216