کد خبر: 149211 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 تير 1400 - 18:00
اختصاصی اتحاد خبر/ معیارهای انتخاب شهردار و اولویت های مهم شورای ششم شهر برازجان (4)
ارسطو قائدی: شهردار باید برنامه مدون و مشخص در حوزه ها و سرفصل های مختلف داشته باشد/ بازگرداندن شورا به جایگاه اصلی خود

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر و انتخاب اعضای شورا حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ ارسطو قائدی منتخب مردم برازجان را با هم می خوانیم...

اتحادخبر-ساناز دانشگر: با آرام گرفتن تب و تاب انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر برازجان و انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر حال باید دید اولویت های مهم آن ها چیست و تا چه اندازه به وعده های خود در چهارساله مسئولیتشان پایبند هستند. همچنین این روزها برازجانی ها می خواهند بدانند شورای ششم شهرشان برای انتخاب شهردار چه شاخص هایی را مد نظر قرار دارند. در این خصوص اتحادخبر به نظرخواهی از اعضای شورای ششم شهر برازجان پرداخته که پاسخ ارسطو قائدی منتخب مردم برازجان را با هم می خوانیم.

 

شاخص های شما برای انتخاب شهردار چیست؟ 

 

۱- تخصص و تجربه‌ی کافی مدیریتی به‌خصوص در عرصه‌ی مدیریت شهری
۲- شناخت کافی از شهر برازجان، معضلات و مشکلات شهر و حوزه‌ی مدیریت شهری و داشتن تعهد و انگیزه‌ی لازم برای رفع نابسامانی‌ها
۳- داشتن برنامه‌ی مدون و مشخص در حوزه‌ها و سرفصلهای مختلف حوزه‌ی مدیریت شهری که بتواند معیار مشخصی برای سنجش عملکرد مجموعه‌ی شهرداری در دوران تصدی عنوان شهر را به دست بدهد.
۴- داشتن روحیه و عزم فعالیت بر اساس خرد جمعی، دانش روز و تعامل سازنده با کارشناسان و اهالی فن
۵- پاکدستی، صداقت و شفافیت در عملکرد

 

سه اولویت مهم کاری شما در شورای ششم چیست؟ 

 

شاید بتوان مهمترین اولویت کاری شورای ششم را در یک سرفصل اصلی خلاصه کرد: بازگرداندن شورا به جایگاه اصلی خود و قرار گرفتن مجموعه‌ی شورای شهر در مسیری که فلسفه‌ی وجودی شورا نیز چیزی جز آن نبوده و نیست: برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و قابل اجرا برای اداره‌ی شهر و اصلاح رویه‌های اداری و اجرایی و البته روزآمد نمودن فرایند تصمیم‌سازی برای اداره‌ی شهر. اگر شورای شهر در مسیر فعالیت بر مدار توسعه و رشد شهرمان فارغ از تعلقات شخصی، گروهی و سیاسی قرار بگیرد، می‌توان به تعامل بسیار سازنده‌تر با دولت و نهادهای انقلابی و همه‌ی ظرفیتهای موجود در جهت رشد و توسعه‌ی شهر امیدوارتر بود.
در چنین صورتی است که می‌توان با نگاهی تخصصی و توسعه‌محور از خیابان، آسفالت، درآمد پایدار، فضای سبز، مبلمان شهری، دولت الکترونیک، فعالیتهای فرهنگی و ورزشی زیر چتر حمایتی شهرداری و شورا، توجه به تخصص در نظام سازمانی شهرداری و... سخن گفت!

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149211