کد خبر: 148957 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 20 تير 1400 - 10:52
استاندار فارس تاکید کرد:
لزوم مدیریت مصرف برق بخش دولتی/تصویب احداث ۴ نیروگاه در فارس

اتحادخبر:  استاندار فارس با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در همه ادارات دولتی از اولویت‌های روزهای اخیر استان است، گفت: مقرر شده هر یک از ادارات با در نظر گرفتن ناظر برق از هر گونه مصرف بی رویه جلوگیری کرده و در کاهش خاموشی‌ها سهیم باشند.

اتحادخبر:  استاندار فارس با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در همه ادارات دولتی از اولویت‌های روزهای اخیر استان است، گفت: مقرر شده هر یک از ادارات با در نظر گرفتن ناظر برق از هر گونه مصرف بی رویه جلوگیری کرده و در کاهش خاموشی‌ها سهیم باشند.

لزوم مدیریت مصرف برق بخش دولتی/تصویب احداث ۴ نیروگاه در فارس

به گزارش ایسنا؛  عنایت‌الله رحیمی بعد از طهر شنبه ۱۹ تیرماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فارس با تاکید بر اینکه همه مدیران باید تا آخرین لحظه تصدی مسئولیت از انجام وظایف خود دریغ نکنند، عنوان کرد: مردم عیار هر یک از مسئولان را می‌دانند و صادقانه بودن یا نبودن تلاش‌ها را تشخیص می‌دهند.

 

او همچنین با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های قانون بودجه باید به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست استفاده از ماده ۵۶ قانون بودجه را به صورت مستمر پیگیری کنند و اجازه ندهند تلاش‌های انجام شده بی نتیجه رها شوند.

 

استاندار فارس ماده ۱۲ قانون بودجه را ظرفیت مناسبی برای تامین مطالبات به حق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: کمیسیون‌های مربوطه تشکیل و مجوزهای لازم صادر شده و مدیران دستگاه ها باید روند به مزایده گذاشتن اموال مازاد و قیمت گذاری به روز این اموال سرعت بخشند.

 

او با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد این اسناد خزانه در سطح ملی و استانی جذب شده است بر لزوم جذب ۱۰۰ درصدی آن توسط دستگاه‌ها تا پایان تیرماه تاکید کرد.

رحیمی همچنین با بیان اینکه تهاتر بدهی دولت به بانک‌ها فرصت مناسبی برای استان ایجاد کرده است، گفت: شرایط استفاده از این ظرفیت در مقایسه با گذشته تغییراتی داشته و اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها انجام شده که نیازمند پیگیری و حصول نتیجه است.

 

تصویب اجرای ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه در فارس

 

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون اجرای چهار نیروگاه در خنج، اقلید، ارسنجان و مجموعه آلومنیوم غدیر برای استان فارس مصوب شده است، میزان برق تولیدی این نیروگاه‌ها را حدود ۲۵۰۰ مگاوات اعلام و اضافه کرد: این میزان تولید برق به اندازه کسری استان در زمان پیک مصرف است، بنابراین راه‌اندازی نیروگاه‌های مذکور تاثیر بسزایی در خدمت رسانی به مردم خواهد داشت.

رحیمی همچنین به سرمایه گذاری‌های انجام شده برای راه‌اندازی دو مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در بوانات و ایزدخواست اشاره کرد و افزود: این دو پروژه قادر به تولید حدود ۶۵۰ مگاوات برق است.

 

او تاکید کرد: انرژی خورشیدی با توجه به اینکه ارزان ، پایدار و غیر قابل تحریم است باید برای تامین برق مصرفی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین بر لزوم تسریع راه‌اندازی دو کارخانه پنل و اینورترسازی در استان تاکید کرد و با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در این زمینه فرصتی بسیار خوب برای استان است از مدیران مربوطه خواست هر گونه مانعی را به سرعت رفع کنند.

رحیمی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار مهم و اثرگذاری در سال‌های اخیر در استان فارس انجام شده است، گفت: بسیاری از این پروژه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد و مدیران مربوطه باید تلاش کنند ضمن به تکمیل رساندن آنها ریل گذاری مناسبی برای دولت آینده ایجاد کنند تا مسیر خدمت رسانی به مردم هموار شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148957