کد خبر: 148956 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 20 تير 1400 - 10:41
اختصاصی اتحادخبر؛
تشویق به بدبختی

اتحادخبر-احمد خواجه حسنی: سیاست گذاری جمعیتی در جوامع انسانی موضوعی استراتژیک است چرا که بزرگترین سرمایه هر کشور جمعیت آن کشور خاصه جمعیت جوان آن به شمار می رود.حال اینجا در سرزمین عجایب خبر تازه ای در توالی تصمیمات موضعی و بی بهره و مشوق‌های جدید دولت برای افزایش نرخ باروری، زاد و ولد و در نهایت افزایش جمعیت رخ نموده است که...

احمد خواجه حسنی:

سیاست گذاری جمعیتی در جوامع انسانی موضوعی استراتژیک است چرا که بزرگترین سرمایه هر کشور جمعیت آن کشور خاصه جمعیت جوان آن به شمار می رود.
حال اینجا در سرزمین عجایب خبر تازه ای در توالی تصمیمات موضعی و بی بهره و مشوق‌های جدید دولت برای افزایش نرخ باروری، زاد و ولد و در نهایت افزایش جمعیت رخ نموده است که پرداختن به آن خالی از فایده نیست.
✓ کمک ۱۳ میلیونی به خانواده ها پس از تولد فرزند چهارم خبری بود که دیروز به چرخه انتشار درآمد و موجبات تأسف و تألم برخی از کاربران شبکه های پیام رسان اجتماعی را بر انگیخت...

• در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده،یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر ، دو میلیون تومان سهام به فرزند ، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و ۱٠ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیر خشک،مواد غذایی و پوشک اهداء می گردد..

همیشه مابین جمعیت و نیازهای فیزیکی ادامه حیات رابطه دو طرفه ای برقرار بوده است امّا این تصمیم موضعی با گذشت دو سال از عمر نوزاد بینوا و بخت برگشته، ایشان را به کوران حوادث و مشکلات در دشت بلا می سپارد و فرزند چهارمی می ماند و هزار و یک شبی از مصائب، آسیب ها و مشکلاتی که گویا تمامی ندارد !

سؤالی که از رییس محترم کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به اذهان متبادر می شود بدین شرح است که آیا سیاست تشویق به زمین رایگان برای فرزند آوری سوم مورد رضایت جامعه هدف بوده و با استقبال مواجه شده است و این ایده به ثمر نشسته است که در این مرحله با تشویق ۱۳ میلیونی آسیب ناپذیری و روئین تن بودن خانواده ها را در نظر دارید ؟

مگر ممکن است که مسئولین امر از صدر تا ذیل مشکلات فعلی آگاهی نداشته باشند؟

چگونه ممکن است شما افزایش جمعیت را منوط به تأمین دو ساله ی شیر خشک، مواد غذایی و پوشک بدانید ؟

آیا مستحضر هستید که ۲۵ درصد کل دانش آموزان در حدود سه و نیم میلیون دانش آموز کشور در سال تحصیلی گذشته از تحصیل بازماندند، به زبان عامیانه، یعنی امسال بنا به دلایلی از جمله  فقر و نابرابری ترک تحصیل کرده اند...
یحتمل اطلاع ندارید که حدود ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
وقتی دانشجوی رتبه برتر دانشگاه در رشته های بارز شغلی ندارند و در مکان های عمومی دستفروشی می کنند،افزایش جمعیت یک ایده ناشیانه و صد البته خطرناک است  !!!
معضل بیکاری از عمیق‌ترین و چالش‌برانگیزترین مشکلات اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور است که ظاهراً به شهادت وضعیت فعلی راه برون رفتی ندارد!
بیش از ۵٠ درصد جوانان ایرانی بیکار هستند و این کشور سالانه به ۴٠٠ هزار شغل احتیاج دارد و این در حالی است که مهاجرت نخبگان قهرمانان و ورزشکاران به کثرت گرائیده است.

عنایت داشته باشید افزایش نگران کننده نرخ تجرد قطعی نیازمند راهکار و ارائه برنامه عاجل است.
صبحگاهان و قبل از بیداری کامل، مغز انسان در سطح آلفا بسر می‌برد، در آن زمان اگر افکار خویش را سامان دهید، و برای لشکر ۱۳ میلیونی مجرد و تسهیل در امر ازدواج این جماعت درمانده ایده ها و برنامه هایی در نظر گیرید مزید امتنان خواهد بود.

به جای تصمیم درباره فتح الفتوحات (فرزند چهارم)، بحران بی سابقه آب که از آن به عنوان جنگ جهانی سوم یاد می کنند
را چاره ای کنید.

به زعم نگارنده تشویق ۱۳ میلیونی فرزند چهارم، مصادیق بارزی از شرط بندی روی اسب بازنده است و نتیجه ای رضایت بخش عاید هیچ یک نخواهد شد...
آنچه اکنون کاملا مشهود است دست و دلبازی بی حد و حصر دولت برای افزایش جمعیت در مقابل نادیده انگاری مصائب جمعی به ویژه هفت دهک کم/بی بضاغت است به نحوی که انگاری با دریافت ۱۳ میلیون تومان، تا ابد محول الحال خواهند ماند!
در این وانفسایی که ادامه حیات برای اقشار ضعیف و کم درآمد مبارزه ای مستمر در مقابل نیروهای اهریمنی فقر و درماندگی و مذلت است، رخداد چنین تصمیماتی رأساً دهن کجی به اینان است.
ورود ۱۸٠٠ مسافر ایرانی ظرف ۴۸ ساعت به کشور ارمنستان به جهت تزریق واکسن کرونا فاجعه ای است که در تاریخ به یادگار خواهد ماند.
یقین جازم دارم رویکرد خانواده ها برای داشتن فرزند کمتر با مشوق های موضعی قابل تغییر نیست.

امروزه روز بی تفاوتی اجتماعی بدترین درد در یک جامعه است
مادامی که افراد جامعه آینده مثبتی را پیش روی خود نمی بینند به بی تفاوتی می رسند.

تمدن سازی و جامعه سازی نیازمند حکمت عملی است همانگونه که ساختمان سازی نیازمند دانش عمران و معماری است.

و در آخر؛
هر که برده است این خر جفتک پران را روی بام
می تواند هم به پائینش بیارد ، والسلام.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148956