کد خبر: 148835 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 تير 1400 - 18:00
نگرخواهی اتحاد خبر از علل عدم راه یابی خانم ها به شورای ششم شهر برازجان (5)
مسیب غریب زاده: حضور کم رنگ بانوان پای صندوق های رای/ عدم سابقه فعالیت های اجتماعی

اتحادخبر-ساناز دانشگر: در انتخابات ششمین دوره شورای شهر برازجان هفت کاندیدای خانم تایید صلاحیت شده حضور داشتند که هیچ یک موفق به کسب کرسی در شورای شهر نشدند. اتحاد خبر دیدگاه برخی صاحب نظران در خصوص علل عدم موفقیت کاندیداهای خانم در انتخابات اخیر را جویا شده است. پاسخ مسیب غریب زاده عضو سه دوره شورای شهر برازجان....

اتحادخبر-ساناز دانشگر: در انتخابات ششمین دوره شورای شهر برازجان  هفت کاندیدای خانم تایید صلاحیت شده  حضور داشتند که هیچ یک موفق به کسب کرسی در شورای شهر نشدند. این موضوع باعث شد برای اولین بار شورای شهر برازجان بدون حضور حتی یک عضو خانم شکل بگیرد و عملا نیمی از جامعه که بانوان باشند نماینده ای در پارلمان شهری نداشته باشند.

 

اتحاد خبر علل و عوامل عدم موفقیت کاندیداهای خانم در انتخابات اخیر شورای شهر برازجان را به نگرخواهی گذاشته و دیدگاه برخی صاحب نظران را در این خصوص جویا شده است. پاسخ مسیب غریب زاده منتخب شورای ششم  و دو دوره اسبق شورای شهر برازجان را با هم می خوانیم.

 

چرا خانم ها در شورای ششم برازجان رای نیاوردند؟


در انتخابات شورای اسلامی شهر برازجان چند شاخصه و آیتم باعث شد که بانوان در شورای اسلامی ششم انتخاب نشوند.

اول اینکه عدم استقبال و حضور عموم مردم و به طور خاص بانوان نسبت به حضور پای صندوق رای.

دوم. معمولا انتخابات شورای شهر در برازجان بیشتر طایفه ای و صنفی است و بانوانی که حضور داشتند معمولا بیس رای طایفه ای یا صنفی نداشتند و اگر هم داشتند با توجه به حضور چند نفری باعث تقسیم آرا شدند.

سوم اینکه بانوانی که در انتخابات شورای شهر شرکت کرده بودند به جز خانم راوند و خانم مهدویان پور سابقه فعالیت های اجتماعی علمی فرهنگی نداشتند و خانم راوند خیلی دیر به انتخابات اضافه شد و الحمدالله هر دو بزرگوار به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148835