کد خبر: 148832 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 تير 1400 - 08:00
نگرخواهی اتحاد خبر از علل عدم راه یابی خانم ها به شورای ششم شهر برازجان (1)
مهدی نیکنام: بانوان مطرح و فعال در انتخابات شورای شهر کاندیدا نشدند/ شورای ششم به بانوان نگاه ویژه داشته باشد

اتحادخبر-ساناز دانشگر: در انتخابات ششمین دوره شورای شهر برازجان هفت کاندیدای خانم تایید صلاحیت شده حضور داشتند که هیچ یک موفق به کسب کرسی در شورای شهر نشدند. اتحاد خبر دیدگاه برخی صاحب نظران در خصوص علل عدم موفقیت کاندیداهای خانم در انتخابات اخیر را جویا شده است. مهدی نیکنام عضو شورای شهر برازجان در دوره پنجم....

اتحادخبر-ساناز دانشگر: در انتخابات ششمین دوره شورای شهر برازجان  هفت کاندیدای خانم تایید صلاحیت شده  حضور داشتند که هیچ یک موفق به کسب کرسی در شورای شهر نشدند. این موضوع باعث شد برای اولین بار شورای شهر برازجان بدون حضور حتی یک عضو خانم شکل بگیرد و عملا نیمی از جامعه که بانوان باشند نماینده ای در پارلمان شهری نداشته باشند.

 

اتحاد خبر علل و عوامل عدم موفقیت کاندیداهای خانم در انتخابات اخیر شورای شهر برازجان را به نگرخواهی گذاشته و دیدگاه برخی صاحب نظران را در این خصوص جویا شده است. پاسخ مهدی نیکنام عضو شورای شهر برازجان در دوره پنجم را با هم می خوانیم.

چرا خانم ها در شورای ششم برازجان رای نیاوردند؟
بسیاری از بانوان مطرح، فعال و نمونه که حتی مورد اعتمادمردم بودند در انتخابات شورای اسلامی شهر برازجان شرکت نکردند، بانوانی که در این دوره شرکت کردند آن چنان شناخته شده نبودند و فعالیت های اجتماعی خود را یک ماه قبل از انتخابات شروع کردند که اینگونه قطعا باعث جلب اعتماد مردم نخواهد شد.
در سال های گذشته شاهد حضور بانوان مطرح و فعالی در انتخابات شورای اسلامی شهر برازجان بودیم که توانستند مشارکت بسیاری از مردم  در انتخابات را رقم بزنند. اما در این دوره سهم زنان در کسب کرسی‌های شوراهای شهر ۳۱ مرکز استان، نسبت به دوره قبل، «۱۵ درصد» کاهش داشته است.
انتظار می رود منتخبین مردم در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر برازجان نگاه ویژه ای در حوزه های مختلف به بانوان عزیز شهرمان داشته باشند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148832