کد خبر: 148627 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 16 تير 1400 - 09:00
فاطمه امینه برازجانی فوتبالیست ملی پوش برازجانی در گفتگو با اتحادخبر:
از دوران کودکی در کوچه فوتبال بازی می کردم/ در ورزش فوتبال به خانم ها توجه نمی شود/ آرزو دارم لژیونر شوم

اتحادخبر-سانازدانشگر: فاطمه امینه برازجانی فوتبالیست ملی پوش برازجانی و بازیکن باشگاه شهرداری سیرجان است که امسال قهرمان لیگ برتر شده. وی در گفتگو با خبرنگار اتحادخبر از علاقه اش به فوتبال، چالش ها، بانوان با استعداد دشتستانی، بازیکنان مورد علاقه اش، آرزوی ورزشی و درخواست از مسئولین می گوید که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می کنیم...

اتحادخبر-سانازدانشگر: فاطمه امینه برازجانی فوتبالیست ملی پوش برازجانی و بازیکن باشگاه شهرداری سیرجان است که امسال قهرمان لیگ برتر شده. وی در گفتگو با خبرنگار اتحادخبر از علاقه اش به فوتبال، چالش ها، بانوان با استعداد دشتستانی، بازیکنان مورد علاقه اش، آرزوی ورزشی و درخواست از مسئولین می گوید که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می کنیم.


علاقه به فوتبال از دوران کودکی

 

فوتبالیست با استعداد برازجانی در گفتگو با اتحاد خبر با اشاره به شروع ورزشی اش می گوید؛ از دوران کودکی با پسردایی و  دختران همسایه در کوچه و خانه فوتبال بازی می کردیم تا اینکه دوم راهنمایی بودم که معلم ورزشم به ما گفت: امروز بعدازظهر تست فوتسال است. من هم که فوتسال یا فوتبال تخصصی کار نمی کردم. بعد از ظهر آن روز تست فوتسال دادم و همانجا برای مسابقات استانی فوتسال پذیرفته شدم. از ورزش فوتسال شروع کردم. از سال ۸۸ تا به الان فوتبال کار می کنم. خانواده ام همیشه مشوق و پشتوانه ام در زمینه فوتبالم بودند. فوتسال را در رده استانی  و مدارس بازی می کردم. وقتی سیزده ساله بودم به فوتبال رفتم و از آنجا فوتبال را ادامه دادم.

بازی در تیم های دلوار کشتی جنوب، استقلال تهران و شهرداری سیرجان

امینه برازجانی در خصوص تیم های باشگاهی خود می گوید: ورزش فوتبال را زمانی که مسابقه استانی بین شهرستان گناوه، بوشهر و دشتستان رسما شروع کردم. برای مسابقه به بوشهر رفتیم و اول شدیم. کسانی که سنشان برای تیم ملی زیر ۱۳ سال می خورد اسم هایشان را رد کردند. چهار نفر بودیم که برای تیم ملی تست دادیم. آن زمان در لیگ برتر بازی نمی کردم. سال ۹۰ اولین باشگاه که شروع به بازی کردم و در لیگ برتر حضور داشت تیم  دلوار کشتی جنوب در بوشهر بود. به مدت سه سال در این تیم بازی کردم. سال ۹۳ رباط صلیبی پاره کردم که بازی نکردم. سال ۹۴ تیم دلوار کشتی جنوب منحل شد. اولین تیم خارج از استان که بازی کردم تیم شهرداری سنندج بود. یک فصل هم استقلال تهران بازی کردم و سپس به بوشهر آمدم.‌ سه سال است که شهرداری سیرجان بازی می کنم که امسال قهرمان لیگ برتر شد.

تلاش می کنم هر کاری را به بهترین شکل تمام کنم

فوتبالیست جوان برازجانی در این سال ها دست از تلاش برنداشته و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته که در این باره می گوید: همیشه تلاش کرده ام وقتی کاری را انجام می دهم به بهترین شکل آن را تمام کنم تا اینکه پیشنهاد خیلی خوبی که از تیم شهرداری سیرجان داشتم به آنجا رفتم و قرارداد بستم. شهرداری سیرجان همیشه جز تیم های اول تا سوم لیگ است. در تیم سیرجان که بودم به تیم ملی بزرگسال دعوت شدم. با تلاشی که در تیم سیرجان داشتم باعث شد برای تیم ملی انتخاب شوم.




بی توجهی به بانوان در ورزش/ ورزشکاران برازجانی زمین چمن ندارند

وی در خصوص چالش هایی که با آن مواجه است می گوید: با پوششی که داریم ورزش کردن واقعا سخت است ولی امکانات نیز بسیار تاثیرگذار است. الان من در برازجان که می خواهم تمرین کنم یک زمین چمن در اختیار ندارم. برای رفت و آمدها بک سری مشکلات است. به طور کلی در ورزش فوتبال از لحاظ امکانات یا هر چیزی آن طوری که به آقایان توجه می شود به خانم ها توجه نمی شود. فوتبال بانوان را هیچ وقت تلویزیون نشان نمی دهد اما تماشاگر داریم تا قبل از کرونا نزدیک ۴۰۰ تماشاگر در سیرجان داشتیم. اولین سالی بود که با شهرداری سیرجان قهرمان لیگ شدم که حس خیلی خوبی بود. 

وقتی چیزی را با تمام وجود دوست دارید با سختی های آن می جنگید

امینه برازجانی با اشاره به علاقه اش به فوتبال می گوید: تنها چیزی که باعث می شود در این سال ها با تمام مشکلات و چالش ها ادامه بدهم و کم نیاورم تنها علاقه است. وقتی چیزی را دوست داری با تمام سختی های آن می جنگید. در شرایط بانوان پوشش باید هدبند و مقنعه و لباس کاملا پوشیده در شرایطی که هوا خیلی گرم است یا در شرایط بارندگی بازی کردن واقعا سخت است. مشکلات مالی و امکاناتی هم وجود دارد. قراردادهای بانوان شبیه به قراردادهای آقایان نیست و فرق خیلی زیادی است ولی وقتی علاقه وجود دارد مشکلات را نمی بینی و با آن کنار می آیی.




قهرمانی در لیگ برتر با شهرداری سیرجان

وی درخصوص تیم شهرداری سیرجان می گوید: این تیم واقعا از لحاظ امکانات و هر چیزی به آن رسیدگی می کنند و یکی از تیم های بزرگ لیگ برتر بانوان در ایران است. سال اول حضورم در این تیم در لیگ برتر  سال ۹۷ دوم شدیم. سال۹۸ متاسفانه سوم شدیم که به دلیل کرونا بازی های پایانی انجام نشد. امسال قهرمان لیگ برتر شدیم.

تورنمنت روسیه
در سال ۹۴ بازی های تورنمنت روسیه بود که در آن تیم ملی بازی با ژاپن داشت. در آن بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شدم.

در فوتبال دفاع آخر بازی می کنم.





رسیدگی نکردن مسئولین استانی به تیم بانوان سارگل بوشهر

امینه برازجانی در خصوص تیم سارگل بوشهر می گوید: دلیل اینکه سارگل بوشهر در لیگ برتر بانوان حضور داشت ولی خوب ظاهر نشد رسیدگی نکردن مسئولین استانی است. تیم لیگ برتری بوشهر همیشه جزو مدعیان بوده ولی الان چند سال است که تیم داری می شود ولی به شکل بدی تیم داری می شود و اصلا رسیدگی نمی کنند. از لحاظ مالی و امکاناتی رسیدگی نمی شود. تیم دیر بسته می شود. تیم یک ماه قبل از  مسابقات بسته می شود و این خیلی بد است.

حضور در اردوی تیم ملی

ملی پوش برازجانی درباره اردوی تیم ملی می گوید: آخرین اردوی تیم ملی که داشتیم در کشور بلاروس بود که ۲۳ خرداد برگشتیم. چون بعد از دو سال به دلیل شرایط کرونا اردو نداشتیم کمی ناهماهنگی بین ما بود که نتوانستیم خوب ظاهر شویم اما مسابقات اصلی ما شهریور ماه است که تیم ملی برای آن موقع خودمان را آماده می کنیم.

هر کدام از ورزشکاران بانو در دشتستان یک استعداد هستند

این ورزشکار به استعداد های درخشان در دشتستان اشاره دارد و می گوید: لیلا معلم یکی از استعدادهای خوب دشتستان است که هر دو در تیم سیرجان بازی می کنیم که امسال متاسفانه او در بازی با وچان کردستان مصدوم شد و acl پاره کرد و جراحی کرد. امسال کمی بدشانسی آورد. از داوران دشتستانی خانم دهقان کمارج در بازی بوده که به عنوان داور سوت زده باشد. دشتستان بازیکنان بانو خیلی خوبی دارد. اگر واقعا بتوان در دشتستان تیم داری کرد هر کدام از این بازیکن ها استعداد هستند. نزدیک ۱۱ بازیکن خیلی خوب فقط برازجان دارد که می توان با آن ها تیم بست. دشتستان تیم باشگاهی فوتبال بانوان ندارد. استان بوشهر استعدادهای خیلی خوبی دارد که به دلیل دیر بستن تیم ها بازیکنان برای بازی به تیم های خارج از استان می روند. وضعیت فوتبال بانوان در برازجان رو به پیشرفت است. خیلی ها دیگر می دانند که فوتبال بانوان وجود دارد.

علاقه مند به بازی کریستین رونالدو و راموس

وی در خصوص بازیکن های خارجی و ایرانی می گوید: بازی کریستین رونالدو را خیلی دوست دارم؛ هم پست خودم نیست. در پست خودم خارج از ایران بازی راموس را خیلی دوست دارم. در ایران بهترین بازیکن فوتبال به نظر من الان مهدی قائدی است. در بانوان استعدادفوتبالی زیادی داریم.

آرزو دارم لژیونر شوم

امینه برازجانی درباره آرزوی فوتبالی اش می گوید: چهار سال قبل آرزوی ورزشی ام این بود که به تیم ملی بزرگسال بروم اما الان آرزو دارم لژیونر شوم.




موفقیت یک لحظه است؛ دست از تلاش برندارید

وی در توصیه به بانوانی که می خواهند  فوتبالیست شوند می گوید: بانوان برای رسیدن به جایگاهی که در فوتبال دوست دارند  دست از تلاش برندارند و ناامید نشوند. اگر به تیمی رفتند و خط خوردند یا باشگاهی برایشان پیش نیامد که بروند از تلاش کردن دست برندارند. موفقیت یک لحظه اتفاق می افتد و اگر مسیر را نروی تمام است. فکر می کنم در بانوان برازجان چند سال آینده چند ملی پوش داریم.

مسئولین بیشتر بانوان را ببینند

امینه برازجانی فوتبالیست ملی پوش خطاب به مسئولین دشتستانی و استانی می گوید: امیدوارم مسئولین دشتستانی  و استانی بیشتر بانوان را ببینند و بیشتر به ورزش فوتسال و فوتبال و همه ورزش ها رسیدگی کنند. استان بوشهر پر از استعداد است. درخواست چمن برای بانوان داریم.

صحبت پایانی
وی ضمن تشکر از همه کسانی که تا به امروز او را حمایت کرده اند می گوید: از شما که وقت گذاشتید و با من گفتگو کردید سپاسگزارم و برای همه بانوان کشور بخصوص دیارم آرزوی موفقیت می کنم.







لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148627