کد خبر: 148080 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 تير 1400 - 07:33
مشکلات زندانیان بوشهر بررسی می‌شود

اتحادخبر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه در استان گفت: یکی از این برنامه‌ها سرکشی به زندانیان و بررسی مشکلات آنان است.

اتحادخبر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه در استان گفت: یکی از این برنامه‌ها سرکشی به زندانیان و بررسی مشکلات آنان است.

مشکلات زندانیان بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش تسنیم، علی جمادی در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته قوه قضاییه برنامه‌های این هفته را برشمرد و اظهار داشت: در نخستین روز از  هفته قوه قضاییه اعضای شورای قضایی، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور در گلزار شهیدان با شهدای والامقام تجدید بیعت کردند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: با زیارت قبور مطهر شهدا با آنان عهد و پیمان بستیم که در راه اجرا عدالت و احقاق حق تلاش شود و در واقع بتوانیم ادای دین و تکلیف کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه تا 7 تیر ماه تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های مهم و متنوعی تدوین شده که سرکشی از زندانیان با همکاری مسئولان استان و بررسی مشکلات و احکام قضایی آنان از آن جمله است و تلاش می‌شود تصمیمات مقتضی در خصوص مواردی که امکان آزادی، یا مرخصی و همچنین تعلیق، آزادی مشروط وجود داشته باشد اتخاذ شود.

 

جمادی، حضور در مراجع قضایی استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها در هفته قوه قضاییه دانست و بیان کرد: با حضور در مراجع قضایی و نشست با قضات، کارکنان و مردم تلاش می‌شود پرونده‌هایی که به نحوی رسیدگی آنها طولانی شده برای تسریع در فرایند رسیدگی اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی تسریع در فرایند دادرسی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در دوره تحولی قوه قضاییه هستیم گفت: خدمات گوناگون الکترونیکی در دستگاه قضا مورد توجه قرار دارد و در این راستا ضمن استفاده از طرح‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی در اولویت‌های دستگاه قضایی است.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه انجام دادرسی‌ها به‌صورت الکترونیکی در حوزه قضایی بسیار مهم است خاطر نشان کرد: تمام حوزه‌های قضایی باید به بهترین نحو از سامانه الکترونیکی برای تسریع در فرایند خدمات‌رسانی به مردم و رسیدگی قضایی و حقوقى استفاده کنند.

 

جمادی افزود: الکترونیکی شدن خدمات قضایی ضمن تسریع در فرایند رسیدگی‌ها سبب کاهش هزینه‌ها و رفت و آمد مراجعه کنندگان می‌شود.

وی نشست با نخبگان را از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: از ظرفیت صاحب‌نظران، نخبگان و همچنین پیشنهادات آنان در تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش اطاله دادرسی استفاده می‌شود.

 

جمادی باتأکید بر ادامه سرکشی از حوزه‌های فضایی برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها خاطر نشان کرد: در کنار این بازدیدها همکاران دادگستری در حوزه‌های قضایی میز خدمت ایجاد می‌کنند و به‌صورت ویژه از قضات و کارشناسان مجموعه قضایی استان برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/148080