کد خبر: 147870 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1400 - 10:15
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد
وضعیت راضی کننده رعایت پروتکلها در انتخابات / ۲۲ شهر قرمز در کشور

اتحادخبر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ راضی کننده بود و از مردم تشکر می کنم. دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تبریک دهه کرامت، گفت: از حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای تشکر می کنم و از همه افراد؛ چه در ستادهای انتخاباتی و...

اتحادخبر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ راضی کننده بود و از مردم تشکر می کنم.

وضعیت راضی کننده رعایت پروتکلها در انتخابات / ۲۲ شهر قرمز در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تبریک دهه کرامت، گفت: از حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای تشکر می کنم و از همه افراد؛ چه در ستادهای انتخاباتی و چه همکاران من که تلاش کردند محیطی فراهم کنند که عزیزان مشارکت حداکثری داشته باشند، تشکر می کنم. بر اساس گزارشات، رعایت پروتکل‌ها در روز گذشته خیلی راضی کننده بود البته در جاهایی مشکلاتی هم بود اما در مجموع وضعیت راضی کننده بود و از همه مردم خوب و عزیز کشورمان تشکر می کنم.

مرگ و میر بالا در کشورهایی نظیر برزیل و هندوستان

وی افزود: جلسه امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد و مباحث مختلفی از جمله وضعیت جهانی کرونا  مثل روند بیماری در کشور برزیل بررسی شد. متاسفانه این کشور بیش از  ۲۵۰۰ مرگ ثبت کرد و هندوستان با ۱۶۰۰ مرگ بالاترین مرگ و میر را داشتند و کشورهایی مثل آرژانتین و روسیه هم وضعیت بحرانی دارند و این زنگ هشدار است که باید بیشتر دقت کرد.

روند نزولی کرونا در ایران

نگرانی برای ۴ استان جنوبی و شرقی

وی درباره شرایط بیماری در کشور نیز گفت: وضعیت ایران گرچه در مجموع نزولی است اما باید بویژه در استان‌های جنوبی و شرقی مراقب باشیم. استان هرمزگان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان از استان‌هایی هستند که مراقبت بیشتر لازم دارند.

۲۲ شهر قرمز در کشور

رئیسی گفت: اکنون۲۲ شهر  قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم. شهرهای قرمز عمدتا در استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شهرهای قرمز ادامه داد: در استان بوشهر شهرهای تنگستان، دشتستان، کنگان، عسلویه و دشتی و در استان سیستان و بلوچستان شهرهای ایرانشهر، چابهار، نیکشر، زاهدان و در استان کرمان و هرمزگان شهرهای رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، بستک، بندر لنگه، جاسک، رودان، بندر عباس، پارسیان، قشم، میناب و جزیره کیش در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: الگوی ما در تابستان سال گذشته به طوری بود که در شهرهای جنوبی کشور اوج بیماری را داشتیم. با توجه به گرم شدن هوا و تجمعات در جایی که کولرگازی روشن است، عاملی برای انتقال بیماری است؛ به همین دلیل رعایت پروتکل‌ها در این مناطق بسیار مهم است.

رییسی درباره آزمونهای پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: با توجه به پایان یافتن آزمون پایه نهم و دوازدهم، مروری بر رعایت پروتکل‌ها داشتیم و از آموزش و پرورش و مردم تشکر می‌کنیم که رعایت پروتکلها در این زمینه بالاتر از ۹۵ درصد بود البته برخی نقاط اشکلاتی داشت اما عدد ۹۵ درصد به بالا عدد قابل قبولی است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147870