کد خبر: 147766 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 11:33
مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر:
توانایی‌های ذاتی و اجتماعی در انتخاب اعضای شورا مورد توجه باشد

اتحادخبر: مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: ویژگی‌های اعضای خوب و موثر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا را می‌توان در توانایی‌های ذاتی، ذهنی و اجتماعی آنها در ارتباط با وظایف قانونی جست و جو کرد.

اتحادخبر: مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: ویژگی‌های اعضای خوب و موثر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا را می‌توان در توانایی‌های ذاتی، ذهنی و اجتماعی آنها در ارتباط با وظایف قانونی جست و جو کرد.

توانایی‌های ذاتی و اجتماعی در انتخاب اعضای شورا  مورد توجه باشد

به گزارش ایرنا؛ حمید بردستانی ، با تاکید بر قدرت تاثیرگذاری یک شورای قوی و کارآمد در توسعه شهر و روستا، افزود: در صورتی که یک فرد بتواند توانایی‌های ذاتی خود را در بستر وظایف قانونی شورا بکار گیرد یا وظایف قانونی خود را با توان و قدرت ذهنی و اجتماعی خود انجام دهد بدون شک می‌تواند به عنوان یک عضو شورا در دوره چهار ساله تاثیر گذار باشد.

 

وی اضافه کرد: نگاه به وظایف شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در قانون نشان‌دهنده این است که گستره اثرگذاری و وظیفه‌ای شوراها تنها به حوزه فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خلاصه نمی‌شود و اعضای منتخب باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.

 

بردستانی ادامه داد: در صورتی که این نهاد مردم پایه، همه دغدغه خود را معطوف به توان شهرداری و دهیاری‌ کند، بسیاری از ظرفیت‌های حوزه اقتصادی، اجتماعی، برنامه ریزی و توسعه‌ای  مغفول می‌ماند و به اهداف بلندی که قانون برای آنها متصور است، دست نمی‌یابند.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی باید مزیت‌های نسبی و رقابتی هر شهر را شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند و این امر می‌تواند مقدمه‌ای جامع برای رونق اقتصادی زندگی شهروندان باشد.

 

بردستانی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید با مطالعه و بررسی آنچه بر همه اجزای یک شهر یا روستا تاثیرگذار یا تاثیرپذیر است را شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

 

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر عنوان کرد: شهرستان‌های استان بوشهر با ویژگی‌های دریامحور، کشاورزی محور، تجاری محور و خدمات محور تعریف می‌شوند که لازم است این مزیت‌های نسبی جهت کلی حرکت شوراها را مشخص کند.

 

وی گفت: امروز جامعه در دوره‌ سرنوشت سازی قرار دارد و شاهد تغییر مدیریت محلی در حوزه شوراها خواهیم بود.

بردستانی با اشاره به اهمیت توجه به انتخابات شوراهای اسلامی در استان، گفت: تجربه فعالیت پنج دوره شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها، کارنامه عملکردی آنها، خدمات و تاثیر غیر قابل انکار این نهاد در مدیریت شهری و روستایی به مردم این امکان را می‌دهد به اهمیت این پدیده مبارک و مورد تاکید در قانون اساسی جمهوری اسلامی پی ببرند و با نگاه دقیق‌تری به آن بپردازند.

 

وی با بیان اینکه می‌توان مثال‌های متعددی از تاثیرگذاری شوراهای اسلامی بر روند توسعه‌ای شهرها و روستای استان بوشهر را نام برد، اذعان کرد: همینطور نقطه مخالف این اثر گذاری نیز تجربه شده است و از این رو جایگاه و تاثیرگذاری شوراها وابسته به عملکرد آنها است و آنها خود تعیین کننده جایگاه واقعی‌شان در شهرها و روستاهای کشور هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی در ۴۰ شهر استان بوشهر برگزار می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147766