کد خبر: 147709 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1400 - 11:23
سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند

اتحادخبر-بهرام نکیسا:انتخابات فرصتی برای آغاز حرکتی نو و اراده ای مجدد  بمنظور ساختن و دستیابی به آینده بهتر کشور است . آینده ای که بوسیله انتخاب های صحیح ، درست و سالم شهروندان کشور رقم می خورد . نه انتخاب هائی با ضرب و زور هزینه های مادی و وعده های غیر کارشناسانه و عوام فریبانه ! حضور مسئولانه ، هوشمندانه و خدا پسندانه در...

بهرام نکیسا:

 

انتخابات فرصتی برای آغاز حرکتی نو و اراده ای مجدد  بمنظور ساختن و دستیابی به آینده بهتر کشور است . آینده ای که بوسیله انتخاب های صحیح ، درست و سالم شهروندان کشور رقم می خورد .


نه انتخاب هائی با ضرب و زور هزینه های مادی و وعده های غیر کارشناسانه و عوام فریبانه !


حضور مسئولانه ، هوشمندانه و خدا پسندانه در انتخابات های پیش رو و استفاده از حق رای خود ، موجب می گردد تا همانگونه که پیشتر نیز در یادداشتی دیگر بیان گردید، اقلیت بر اکثریت حاکم نگردد. استفاده از حق رای خود را برای اصلاح و بهبود امور کشور و شهرمان غنیمت بدانیم .
آنانی که با اظهار نظر و تحلیل های خود در پی دلسرد و مایوس نمودن مردم به عدم شرکت در انتخابات های پیش رو هستند برای فردای روز برگزاری انتخابات چه پاسخی برای جامعه و تاریخ خواهند داشت ؟


مثالی بدین مضمون در بین مردم سرزمینی وجود دارد :  
سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند .
امروز برای عبور از مشکلات و معضلات جامعه مشارکت همه مردم در انتخابات بویژه نخبگان کشور ضروری می باشد . بی تفاوتی در موضوع و امر مهم انتخابات پسندیده جامعه ما نمی باشد و چه بسا تبعات منفی نیز برای کشور و مردم بدنبال خواهد داشت .
توسعه و پیشرفت کشور ، نیازمند عقلانیت ، عدالت ، صبوری ، سعه صدر ، همدلی ، همگرائی ، گذشت ، داشتن برنامه عملی برای اداره کشور و همچنین مشارکت در انتخابات است .


برای موفقیت در عرصه اقتصاد ملی نیاز است که با انتخاب درست از رشد فساد در سیستم های کشور شدیداً جلوگیری به عمل آید .کشور نیازمند انسان ها و افرادی است که در عرصه های گوناگون کشور چه در بخش های انتخابی و چه انتصابی بی طمع خدمت نمایند و بی کینه قلم زنند و از حساب و کتاب در دنیا و آخرت غافل نباشند.
افراط و تفریط ، حذف فله ای نیروهای و کینه ای تصمیم گرفتن ، آفت پیشرفت و عبور از موانع و مشکلات موجود امروز کشور است .
  فعالان اجتماعی ما عرصه سیاست را باید به عرصه گفتگو و اقناع منطقی یکدیگر و رقبای خود تبدیل نمایند تا پرنده پیشرفت و آبادانی ایران با حرکت دو بال رقابت منطقی و عقلانی به پرواز در آید . رقابت برای پیشرفت کشور است نه برای ایجاد تفرقه و تنش . عرصه سیاست عرصه زورآزمائی ، قهر و لجاجت نیست . عرصه سیاست عرصه هوشمندی است . عرصه سیاست عرصه فعالیت اجتماعی دلسوزانه برای بهبود امور کشور و زندگی مردم و آینده ای بهتر است . عرصه رفتارهای کینه جویانه نیست .
بخشی از وضعیت امروز کشور محصول رفتارهای حذفی و کینه جویانه است ، محصول بی توجهی اکثر فعالین اجتماعی راست و چپ ، اصلاح طلب و اصولگرا  به مقوله مهم امر به معرف و نهی از منکر کلامی و فرهنگی و عدم وجود گفتگواست . از نقطه ای و روزی باید این رفتار ها اصلاح و در آنها بازنگری به عمل آید . اما در این میان هیچ کس نمی خواهد پیش قدم و آغازگر باشد.  
 هیچ اصلاحی بدون هزینه و زحمت نیست .
 برای اینکه در مسیر راه و اصلاح امور خسته نشویم همواره لازم است که این جمله را فراموش ننمائیم که  : "راه حق گرفتاری دارد" .
فساد و خرابی از آن روزی در کشور ریشه دوانید که مسابقه زراندوزی و مانور تجمل بجای تولید ، تلاش و کار و خلق ایده از راه واسطه گری در بازار تجارت و بازار سیاست در بین برخی از مسئولین و طبقه ای از مردم باب شد !و نسبت به فرهنگ و سرمایه های بر آمده و خلق شده از انقلاب امام و مردم بی توجهی گردید. سرمایه های ارزشمندی چون  اخلاص ، اخلاق و انصاف !.
مقوله انتخابات مقوله ای است که افراط و تفریط بر نمی دارد . انتخابات به آینده کشوره گره خورده است . افراط و تفریط آفتی است که گویا بنا ندارد هرگز دست از سر جامعه ، مردم و حتی برخی از به اصطلاح نخبگان و سیاسیون کشور بر دارد . تجربه نشان داده است جریاناتی که بعضاً در آتش افراط و تفریط جامعه می دمند هرگز دلسوز پیشرفت و توسعه کشور و مردم نمی باشند .
اقتصاد قابل رقابت در عرصه بین الملل و برخورداری از شهرهائی پویا نیازمند دولت و شوراهای اسلامی با نگاه ملی ، پاکدست ، کارشناس ، عالم و دانا می باشد  . کشور نیازمند افراد و مدیریت سالم ، صالح و مردمی در دولت و شوراها است .
توسعه و پیشرفت کشور چشم به راه سرمایه های انسانی توسعه خواه نه انحصار طلب است . انحصار از طرف هر جریان ، حزب و دسته ای که باشد منجر به فساد در جامعه می گردد . سوء تدبیرهای ناشی از انحصارگری هزینه هائی جبران ناپذیری را تاکنون بر کشور وارد نموده است .
در کشور و همین استان غنی از سرمایه های بی شمار خدا دادی بوشهر اگر بدون تعصب و با چشم باز ، بی کینه و حسد و تنگ نظری بنگریم به آسانی خواهیم دید که چه تعداد سرمایه های انسانی از راست و چپ ، اصولگرا و اصلاح طلب ، شهروند مستقل و حزب اللهی دلسوزِ پیشرفت کشور و استان که دغدغه مردم دارند بدلیل اینکه مرید چشم وگوش بسته این و آن نمی باشند و نیستند ، از توانمندی آنان بی بهره می باشیم .
هرگاه از سرمایه های انسانی توانمند ، پاک دست و دلسوز کشور استفاده نگردید طبیعی است که بجای آنها افراد فرصت طلب ، چاپلوس ، متملق و نان به نرخ روز خور بی ریشه با نفوذ خود عهده دار امور کشور می شوند و اوضاع جامعه آن می شود که امروز شاهد آن هستیم .
هرگاه افراد فرصت طلب ، مادی وکاسب کارسیاسی در سیستم های تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور نفوذ نمایند بیشترین آسیب بر مردم ، جامعه و دموکراسی بدلیل رفتار و عملکرد اینگونه افراد وارد می گردد .
با مشارکت با شکوه در انتخابات اجازه ندهیم زمینه رسوخ موریانه های فساد در اقتصاد ، سیاست و فرهنگ کشور و شهرها فراهم شود تا فضای جامعه مسموم نگردد .
امید که با انتخاب های درست خود در انتخابات های پیش رو شاهد آینده ای خوب و در شان مردم روستا ، شهر و کشورمان باشیم . انشاالله .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147709