کد خبر: 147649 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 24 خرداد 1400 - 15:58
بیانیه ستاد جوانان و دانشجویان دکتر محسن مهرعلیزاده در استان بوشهر
*در سنگر جمهوریت*

اتحاد خبر:در ایام خاطره‌انگیز خرداد که یادآور حماسه‌ی دوم خرداد و یوم‌الله ٢۵ خرداد است و در وضعیتی مخاطره‌آمیز به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم می‌رویم. نتایج نظارت استصوابی این‌بار نه تنها اصلاح‌طلبان که اصولگرایان و خودی‌ها را نیز متعجب و حیرت‌زده کرد و فضایی ایجاد کرده که امروز شائبه مهندسی انتخابات، بیش از هر زمانی جمهوریت ....

اتحاد خبر:در ایام خاطره‌انگیز خرداد که یادآور حماسه‌ی دوم خرداد و یوم‌الله ٢۵ خرداد است و در وضعیتی مخاطره‌آمیز به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم می‌رویم. نتایج نظارت استصوابی این‌بار نه تنها اصلاح‌طلبان که اصولگرایان و خودی‌ها را نیز متعجب و حیرت‌زده کرد و فضایی ایجاد کرده که امروز شائبه مهندسی انتخابات، بیش از هر زمانی جمهوریت را که حاصل و ره‌‌آورد مبارزات صد ساله ملت ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی و یادگار مقاومت زنان و مردانی است که خون خود را نثار نهال آزادی و استقلال و مردم‌سالاری کردند به حاشیه برده است.

 

واکنش ستاد محسن مهرعلیزاده به یک خبر | اقتصاد آنلاین


آزردگی‌ها بسیار و دلها از تجربیات گذشته افسرده است اما خطرات نیز بیش از هر زمان دیگری است. در حالی در آستانه یک انتخابات سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ایم که کشور درگیر ۵٠ بحران بزرگ است از بحران اقتصادی تا بحران بین‌المللی و امنیتی، از بحران ناکارآمدی نهادها تا بحران‌های اجتماعی روزافزون، در این میان برخی از نامزدهای جناح اقتدارگرا که خود عامل ایجاد بسیاری از این بحران‌ها در سال‌های اخیر بوده‌اند نه تنها اراده‌ای برای رفع این بحران‌ها و درمان مشکلات مردم ندارند که می‌گویند با ایده مقاومت و درهای بسته از کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج خواهند شد و مسیر ایران‌سوز مواجهه و رویارویی تند با جهان را ادامه خواهند داد. شاید این آخرین فرصت باشد تا با گذشت و ایثار و تکیه بر عقلانیت برای نجات ایران به تفکر جنگ‌طلب و تحریم‌طلب نه و به تفکر مدارا و صلح و دوستی و اصلاح آری بگوییم.
تجربه تاریخی به ما آموخته است که قهر با صندوق رأی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند که به بحران‌ها عمق بیشتر می‌دهد و زمینه‌‌ساز انتخاب بدترین‌ها می‌شود. اکنون باید از گذشته درس آموخت و با تکیه به روزنه‌های امید باقی مانده که در گفتار و برنامه‌های دکتر محسن مهرعلیزاده، تنها نامزد اصلاح‌طلب و اصلاح‌گرای انتخابات متبلور است با حضور در انتخابات مانع از به ثمر نشستن صحنه‌آرایی خطرناکی شد که برخی اقتدارگرایان برای ناامید کردن مردم از اصلاح و در نهایت مخدوش کردن جمهوریت تدارک دیده‌اند.
جوانان و دانشجویان این‌بار نه به عنوان دنباله‌رو که در نقش رهبر و راهنمای جریان تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی ظاهر شده و در شرایطی که نیروهای سیاسی عمدتاً مسیر انفعال را در پیش گرفته بودند آستین همت را بالا زده و با دست خالی وارد کارزار شدند و رقیبی را که همه‌چیز برای پیروزی بی دردسرش مهیا شده بود را به چالش کشیدند و در آستانه شکست قرار داده‌اند. ستاد جوانان دکتر مهرعلیزاده در استان بوشهر از تمامی جوانان و دانشجویان  دعوت می‌کند که با حضور فعالانه در انتخابات، آگاهی‌رسانی و امیدبخشی به جامعه، در سنگر جمهوریت بایستند و یک‌بار دیگر به اقتدارگرایان نشان دهند که آنها هرگز این سنگر را فتح نخواهند کرد و با اتکا به نیروی عظیم ملت نتیجه انتخابات را به نفع ملت و به نفع ایران عزیز تغییر دهند.
همچنین از تمامی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب مطالبه می‌کنیم که ضمن حفظ موضع انتقادی به عملکرد مشروعیت‌سوز نظارت استصوابی موقعیت خطرناک کنونی را دریافته و برای به ثمر نشستن دولت سوم اصلاحات یعنی دولت زندگی به یاری جوانان بیایند تا به فضل الهی بار دیگر شاهد حماسه‌ای چون دوم خرداد باشیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147649