کد خبر: 147519 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1400 - 10:59
صعود باشگاه کوهنوردی سهندبرازجان به قله بل /تصاویر

اتحادخبر-احمد خادم زاده: باشگاه کوهنوردی سهند برازجان  به قله بل با ارتفاع چهار هزار و ۵۰ متری که‌ بلندترین قله کوهستان سفید از زاگروس جنوبی است صعود کردند.

اتحادخبر-احمد خادم زاده: باشگاه کوهنوردی سهند برازجان  به قله بل با ارتفاع چهار هزار و ۵۰ متری که‌ بلندترین قله کوهستان سفید از زاگروس جنوبی است صعود کردند.


این باشگاه در سومین صعود خود به قل بل را پیش گرفت . قله بل با ارتفاع چهار هزار و ۵۰ متر از سطح دریا بلندترین قله کوهستان سفید از منطقه زاگرس جنوبی استان فارس است.


باشگاه کوهنوردی سهند برازجان با تعداد ۳۱ نفر با یک دستگاه مینی بوس و سه ماشین سواری روز پنجشنبه  بیستم خرداد ماه ۱۴۰۰ از برازجان به سمت شهر اقلید فارس روانه شدند و  پس از ۷ ساعت رانندگی به خوابگاه خانه کوهنورد مستقر شدن و در همان جا  استراحت کردند و صبحگاه روز جمعه  ۲۱ خردادماه ساعت چهار  بیدار و اماده حرکت به سمت جاده  کارخانه قند در کنار کارخانه شن و ماسه شدند.
بعد از نیم ساعت رانندگی و در جاده خاکی به اول پای کوه رسیدند و  با بستن کوله سبک تیم با یک روحیه عالی و به ستون یک از دره لای اشگفت شروع به حرکت کردند و سپس از گذر از دره های و سراشیبی زیبا و نوشیدن آب گوارا از چشمه ای که انتهای دره بود بعد از سه ساعت کوهنوردی به جانپناه رسیدن بلافاصله بعد از صرف صبحانه راهی قله شدند.

تیم در ساعت ۱۱ بر بام بلندترین قله استان فارس گام نهادند پس از عکس های یادگاری این تیم به سمت پایین رفتند. نوع پوشش گیاهی این منطقه شیرین بیان گل گاوزبان و گون هست و جانوران از جمله خرگوش، گراز و روباه و همچنین کبوتر چاهی، شاهین و کبک نیز دیده می‌شود.

یادآور می شود: راهنمای گروه خانم مومنی ،سرپرست احمد خادم زاده،جلودار حسین زارع، عقب دار امین زندوی، رسول کدیور فرامرزی ،
مسئول فنی احمد صفدری جواد دشتی، امداد پزشکی امید غلامی خانم زمانی ،کشاورزی محیط‌زیست ،بنافی شهاب و عکاس منصور کوهمره بود.






















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147519