کد خبر: 147388 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 09:03
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:
دشمن از حضور پرشور مردم درعرصه انتخابات واهمه دارد

اتحادخبر:  رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تشدید برنامه‌های تزریق بی تفاوتی و مایوس کردن مردم از حضور در عرصه انتخابات از سوی دشمن در فضای رسانه‌ای و مجازی بیانگر ترس و واهمه آنان از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد است.

اتحادخبر:  رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تشدید برنامه‌های تزریق بی تفاوتی و مایوس کردن مردم از حضور در عرصه انتخابات از سوی دشمن در فضای رسانه‌ای و مجازی بیانگر ترس و واهمه آنان از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد است.

دشمن از حضور پرشور مردم درعرصه انتخابات واهمه دارد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از محمدتقی ایرانی در جمع مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری دراستان بوشهر افزود: آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه و دیگر دشمنان و معاندان نظام اسلامی‌ ایران هماهنگ و در یک جبهه برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات ۲۸ خرداد از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: انتخابات نقش مهم و تعیین کننده در جامعه و مردم سالاری دینی دارد که با حضور حداکثری محقق می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر سلامت و امنیت انتخابات تأکید کرد: مسئولیت سلامت مردم در این دوره باید در برنامه ریزی و تجمع‌های قانونی از سوی ستادها تامین شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان مهمترین خواسته ستاد انتخابات باید با دقت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

ایرانی تاکید کرد: هرچند تامین امنیت پایدار در مقابل شرارت‌ها و بی نظمی‌ها وظیفه همیشگی و مستمر مسئولان است اما با توجه به اینکه در این شرایط حساس دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه است در این راستا تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات به عنوان یک اولویت از سوی مسئولان مورد توجه جدی قرار دارد.

وی حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را نمایش عزت و اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: استان بوشهر با داشتن فرهنگ سیاسی بالا همواره در عرصه‌های انتخابات گذشته دارای کارنامه درخشانی است و امیدواریم با مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر این مهم در این استان تکرار شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: برای مقابله با کرونا تمهیدات لازم برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شعبه‌های رای گیری اندیشیده شده و حضور کارشناس بهداشت در این شعبه‌ها پیش بینی شده‌است.

 

ایرانی، فرمانداران و رئیس هیات اجرایی شهرستان‌ها را مسئول امنیت انتخابات دانست و گفت: ستادهای انتخاباتی باید همکاری و هماهنگی لازم با فرمانداران در زمینه برنامه‌ها و تجمع۲ها در شهرستان‌ها داشته باشند.

 

وی عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خرداد در استان بوشهر را ۲۵ هزار نفر  عنوان و بیان کرد: در انتخابات ۲۸ خرداد ۸۵۰ صندوق و شعبه اخذ رأی ریاست جمهوری و ۹۰۵ شعبه اخذ رأی شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده‌است که افزایش بیش از ۷.۵ درصدی در مقایسه با انتخابات گذشته دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تعداد واجدان شرایط رأی در این دوره از انتخابات در استان را ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر است اعلام کرد و ادامه داد: از این شمار ۵۳ درصد مردان و ۴۷ درصد بانوان تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۸ هزار نفر برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147388