کد خبر: 147374 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 07:54
رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کارهای کوچک با ساماندهی مشاغل خانگی

اتحادخبر: مدیر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر عنوان کرد: ساماندهی مشاغل کوچک خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کارهای خانگی می‌شود.

اتحادخبر: مدیر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر عنوان کرد: ساماندهی مشاغل کوچک خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کارهای خانگی می‌شود.


علی احمدی زاده با اشاره به اهمیت این طرح در زمان شیوع بیماری کووید۱۹ گفت: دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر در ایام شیوع ویروس کرونا اقدامات آموزشی، توانمندسازی و پشتیبانی را برای پیشرانان و کارآموزان طرح ادامه داده است.




وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی حضوری برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر پس از پایان محدودیت‌های (قرنطینه) بیماری کووید ۱۹ با هدف ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در ده شهرستان استان بوشهر توسط پیشرانان و مربیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری سمینارها، آموزش مداوم، پیگیری و تسهیلگری و مشاوره از جمله خدمات و اقداماتی است که از طریق کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران طرح توسعه مشاغل خانگی به متقاضیان ارائه می شود.

مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر اظهار کرد: طی اجرای فازهای مختلف این طرح، متقاضیان تحت حمایت و خدمات توانمندسازی جهاد دانشگاهی قرار گرفته و از آموزش‌های رایگان، مشاوره شغلی و استعدادسنجی بهره‌مند می‌شوند.

احمدی زاده تاکید کرد: در جریان برگزاری دوره های آموزشی، مخاطبان طرح در موضوعات مختلفی چون خلاقیت، برندسازی بازاریابی و... مهارت های لازم را فرا می گیرند.

به گفته وی، ساماندهی مشاغل خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کارهای خانگی شده و صنایع دستی بومی چون حصیربافی و گلیم بافی در صورت ساماندهی می‌توانند به اقتصاد خانواده ها کمک شایانی نمایند.

مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی بومی می‌تواند به ایجاد کارآفرینی و ارزش افزوده بالا و همچنین در صورت بازاریابی هوشمند، به فروش این محصولات در داخل و خارج از کشور بیانجامد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147374