کد خبر: 147310 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 07:25
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:
۶۴ داوطلب دیگر انتخابات شوراها در استان بوشهر تایید صلاحیت شدند

اتحادخبر:  رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: براساس آخرین اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۶۴ داوطلب که صلاحیت آنها در هیات‌ این استان رد شده بود، تایید صلاحیت شدند و به عرصه رقابت بازگشتند. محمد تقی ایرانی افزود: براین اساس ۱۷۰ داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر از ...

اتحادخبر:  رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: براساس آخرین اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۶۴ داوطلب که صلاحیت آنها در هیات‌ این استان رد شده بود، تایید صلاحیت شدند و به عرصه رقابت بازگشتند.

۶۴ داوطلب دیگر انتخابات شوراها در استان بوشهر تایید صلاحیت شدند

به گزارش ایرنا؛ محمد تقی ایرانی افزود: براین اساس ۱۷۰ داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر از رد صلاحیت خود شکایت کرده بودند که از این شمار صلاحیت  ۶۴ نفر از آنها توسط هیات مرکزی نظارت تایید شد.

 

ایرانی اضافه کرد: از این شمار داوطلب تایید شده ۲۲ نفر نامزدهای شوراهای شهری و ۴۲ نفر نامزد شوراهای روستایی هستند.

 

ایرانی ادامه داد: همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تائید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شوراها هستند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: از امروز ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه جاری، اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها منتشر می‌شود و مردم اطلاع خواهند یافت.

 

وی گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستای استان بوشهر از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز و تا ۷ صبح ۲۷ خرداد ماه یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

 

ایرانی تاکید کرد: با مصادیق تبلیغات پیش از بازه زمانی تعیین شده در تقویم انتخابات برخورد می‌شود و هیات نظارت، بازرسی و ستاد پیشگیری از تخلفات این موارد را رصد می‌کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: مسئولان ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در استان و شهرستان‌ها باید به استانداری و فرمانداری‌ها معرفی شود و گرنه فعالیت آنها وجاهت قانونی ندارد و فرمانداری‌ها طبق قانون در روز اخذ رای اجازه ندارند نمایندگانشان را در صندوق‌ها چینش کنند.

 

وی گفت: این ستادها برای برگزاری هر گونه برنامه سخنرانی و تجمع باید با فرمانداری‌ها هماهنگ کنند، زیرا هماهنگ نشدن با فرمانداری تخطی از دستورالعمل مدیریت مبارزه با کرونا به شمار می‌رود و تخلف انتخاباتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با تعامل و هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، هیات‌های اجرایی و نظارت شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برای انتخابات روستاها و تیره‌های عشایری امروز این استان آمادگی لازم را برای برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی دارد تا برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب به ثبت برسد.

وی ادامه داد: از یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر جمعیت این استان ۷۹۷ هزار و ۹۵۱نفر واجد شرایط رای دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر معادل ۵۳ درصد مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر معادل ۴۷ درصد زن هستند.

ایرانی جمعیت رای اولی‌های استان بوشهر برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد ماه را ۱۸هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت ۹هزار و ۳۷۹ نفر مرد و ۹هزار و ۵۹ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸هزار و ۸۲۲ نفر بیشترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رای دهندگان استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.‌ 

ایرانی گفت:  ۸۵۰ شعبه رای گیری برای سیزدهیمن انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۶۴۸ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار است و ۹۰۵ شعبه رای گیری برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل ۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی عوامل اجرایی این دوره از انتخابات در استان بوشهر را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و تاکید کرد: تلاش شده همه دستورالعمل‌های بهداشتی درزمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و مردم با توجه به افزایش زمان رای گیری به مدت ۳ ساعت ( تا ۲ بامداد روز شنبه) انتظار می‌رود با مدیریت زمان در شعبه‌های رای گیری حاضر شوند.

ایرانی تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی اخلاق، قانون و رعایت وجدان را سرلوحه کار خود قرار دهند تا زمینه برگزاری انتخاباتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار فراهم شود.

وی با اشاره به آغاز رقابت‌های تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خرداد ماه گفت: رقابت سالم، بدون توهین، افترا و تهمت باید مورد نظر نامزدها و طرفداران آنها باشد و به جای تخریب برنامه‌های خود را اعلام کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه در استان بوشهر همزمان با سراسرکشور برگزار می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147310