کد خبر: 147226 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 15 خرداد 1400 - 20:37
بیاد همنورد فقید برازجانی زنده یاد حمید شاه حسینی؛
باشگاه کوهنوردی سهند برازجان به قله کوبری در سرکان و قله یخچال در همدان صعود کردند/تصاویر

اتحادخبر: کوهنوردان باشگاه سهند برازجان قله کوبری در سرکان از توابع تویسرکان به ارتفاع سه هزار و ۵۸۶ متر و قله بخچال در همدان به ارتفاع سه هزار و ۵۸۰ متر را به یاد همنورد فقید زنده یاد حمید شاه حسینی صعود کردند.

اتحادخبر-باقر سراج زاده: کوهنوردان باشگاه سهند برازجان قله کوبری در سرکان از توابع تویسرکان به ارتفاع سه هزار و ۵۸۶ متر و قله بخچال در همدان به ارتفاع سه هزار و ۵۸۰ متر را به یاد همنورد فقید زنده یاد حمید شاه حسینی صعود کردند.



رشته کوه الوند فراروی استان همدان وشهرستان  تویسرکان، کوهستان منفردی است که از شاخه‌های خاوری زاگرس مرکزی که بلندترین ستیغ آن قله کِوبُری در شمال شهر سرکان از توابع شهرستان تویسرکان است .

 به گزارش اتحاد خبر همنوردان باشگاه سهند دومین صعود بهاری خود را طبق  برنامه به قله کوبری همدان  آغاز کردند. این همنوردان در روز پنجشنبه ساعت 2:30دقیقه نیم شب از برازجان با دو دستگاه سواری با رعایت پروتکل بهداشتی شروع کردند و مسیر برازجان به خوزستان را انتخاب نمودند وساعت 17:30به شهرتویسرکان سپس به سرکان رسیدند.



شب را در یک باغ ویلا استراحت نمودند ودر روز جمعه ساعت 6صبح سوار  بر نیسان بعد از بیست دقیقه به ابتدای دره اشکنجنه رسیدند.این  تیم هشت نفره با یک روحیه عالی دره اشکنجنه را درپیش گرفتند و بعد از دو ساعت کوهنوردی به چشمه سرده با یک استراحت کوتاه و صرف صبحانه به مسیر خود ادامه دادند و ساعت ۱۰بر فراز قله یخچال گام نهادند. پس‌ از نیم ساعت از روی خط الراس ،مسیر قله کوبری بلندترین قله همدان را در پیش گرفتند و بر بام قله کوبری ایستادند.

کوهنوردان باشگاه سهند پس از ابراز خوشحالی وگرفتن عکس یادگاری  به سمت پایین و از مسیر دیگری به  چشمه آبشار اللو که درحدود12 کیلومتر در شهرسرکان قرار داشت ، فرود آمدند. کوهنوردان شب را در شهرسرکان اتراق نمودند وروز شنبه ازمسیر بروجرد وازنا به سمت یاسوج و نهایتا برازجان به حرکت درآمدند.

 


کوهنوردان باشگاه سهند برازجان این صعود را به روح همنورد تازه آسمانی شده  حمید شاه حسینی تقدیم کردند.

یادآور می شود سرقدم وسرپرست گروه احمد خادم زاده،مدیرفنی:منصورکوهمره،امدادونجات:خانم زمانی وآقای زندوی،محیط زیست:آقای شهاب وخانم نیکنام و فهیمه کشاورزی،تصویر برداران:کوهمره و پرویز دهقان و گزارش باقر سراج زاده صورت گرفت.






















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147226