کد خبر: 147211 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 09:59
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:
محکومیت میلیاردی قاچاقچی دام در آباده

اتحادخبر:  مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از محکومیت ۱۳ میلیاردی برای قاچاق دام در آباده و کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی احتکار شده در شیراز خبر داد.

اتحادخبر:  مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از محکومیت ۱۳ میلیاردی برای قاچاق دام در آباده و کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی احتکار شده در شیراز خبر داد.

محکومیت میلیاردی قاچاقچی دام در آباده

غلامرضا سالاری اضافه کرد: تعداد ۶۵۷ راس گوسفند که به قصد قاچاق به خارج از کشور در یک دامداری واقع در حومه شهرستان آباده نگهداری می‌شد کشف و ضبط شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی فارس، او از بازداشت یک نفر در این رابطه خبر داد.

 

سالاری گفت: با تشکیل پرونده‌ای در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آباده، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد و نهایتا مشخص شد که متهم پرونده غیربومی بوده و با اجاره دامداری‌های غیرفعال در منطقه، با همکاری یک شبکه قاچاق دام، اقدام به خریداری و خروج غیرقانونی دام از کشور می‌کند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به محرز شدن تخلف متهم، اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط دام‌های مکشوفه و جریمه ۱۳ میلیارد ریالی وی صادر کرد.

 

سالاری همچنین در ادامه از کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی احتکاری شده در شیراز خبر داد.

او در این رابطه بیان کرد: با دریافت اطلاعات و اخباری مبنی بر دپوی غیرقانونی مقادیر زیادی کالا در یک انبار واقع در سطح شهر شیراز، مامورین پلیس امنیت اقتصادی با همکاری بازرسین اقدام به شناسایی و ورود به این انبار کردند.

 

مدیرکل تعزیرات فارس خاطرنشان کرد: طی بازرسی از این انبار بیش از ۶۰ هزار قوطی شامپو، پودر لباسشویی و دستمال کاغذی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کشف شد که بررسی‌های اولیه حاکی از احتکار کالا به قصد گرانفروشی بود.

 

سالاری با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و ارجاع به شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان افزود: طی تحقیقات انجام شده در شعبه، مشخص شد که انبار مذکور در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده و اقلام مکشوفه نیز به نیت سواستفاده از بازار و گرانفروشی دپو شده است.

او از تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف در این پرونده خبر داد و اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده حکم به الزام به عرضه اقلام مکشوفه و جریمه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی متهم صادر کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147211