کد خبر: 147167 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 07:12
جهانبخش: میزبانی را بیخیال، صدر مالِ ماست

اتحادخبر: علیرضا جهانبخش از روحیه بالای بازیکنان می‌گوید و از اینکه تیم ملی با ذهنیت پیروزی مقابل تمام رقبا وارد زمین خواهد شد.

جهانبخش که سومین فصل بازی در لیگ جزیره را پشت سر گذاشته، حالا در اردوی تیم ملی حضور دارد و با پیراهن شماره ۷ تلاش می‌کند تا نقش خود را در صعود تیم ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ایفا کند.

 

جهانبخش که سابقه گلزنی در مقدماتی ۲۰۱۸ روسیه را دارد، با انرژی خاصی از انگیزه بازیکنان برای صدرنشینی صحبت می‌کند و می‌گوید که سلب میزبانی از ایران باید فراموش شود و تیم ملی در منامه، می‌تواند رقبایش را شکست دهد.

گفتگو با علیرضا جهانبخش را اینجا می‌خوانید:

 

* وضعیت اردو و تمرین بسیار خوب است

 

وینگر تیم ملی درباره شرایط اردو و تمرینات عنوان کرد: وضعیت اردو خوب است و خداراشکر بچه‌ها روحیه خیلی خوب دارند و انشالله آماده می‌شویم که اولین بازی را فردا (پنج شنبه) انجام دهیم. دیروز اولین تمرین را داشتیم که خیلی تمرین خوبی بود، امروز هم تمرین روز قبل بازی را برگزار کردیم تا آماده بازی فردا شویم.

او همچنین درباره وضعیت اقامت توضیح داد: هتل ما هتل بسیار خوبی است و شرایط اردویی بسیار خوب است و امکانات داخل هتل هم اوکی هستند. مهم این است که به امید خدا با این شرایط بتوانیم نتایج مناسبی بگیریم.

 

* کیش از اینجا گرم تر بود

 

جهانبخش در مورد چمن ورزشگاه المحرق اظهار داشت: استادیوم المحرق را ندیده بودیم اما مشخص است که چمن ورزشگاه شرایط بسیار بسیار بدی دارد و اصلا شرایطش مناسب نیست. باید فردا ببینیم در داخل زمین چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ستاره تیم ملی ایران با اشاره به اردوی کیش گفت: اردوی کیش اردوی فوق‌العاده خوبی بود. هم از نظر امکاناتی که وجود داشت و هم از لحاظ اینکه ما با این گرما آشنا شدیم. گرمای کیش خیلی بیشتر از اینجا بود و اینجا هم قطعا خیلی گرم است اما در مقایسه با کیش شرایط بهتری دارد. فکر کنم آنجا یک آماده سازی خیلی خوبی داشتیم تا اینجا شرایط خوبی را رقم بزنیم. از نظر روحی روانی شرایط بسیار خوبی داریم و به امید خدا آماده می‌شویم برای یک بازی خوب.

 

* امیدوارم وارث خوبی برای شماره ۷ باشم

 

وی درباره پوشیدن پیراهن شماره ۷ در تیم ملی نیز عنوان کرد: این یک افتخار بزرگی برای من به شخصه است. قطعا بازیکنان بزرگی این پیراهن را برتن کردند. علی آقا پروین و آقا مسعود شجاعی سالها این پیراهن را در اختیار داشتند و قطعا افتخارات و بازی‌های خاطره انگیز آن‌ها در ذهن فوتبال‌دوستان هست. امیدوارم بتوانم وارث خوبی برای این پیراهن باشم و بتوانم از این شماره که شماره مورد علاقه‌ام از کودکی بوده، به خوبی مراقبت کنم و خاطرات شیرینی در ذهن فوتبال‌دوستان ایرانی رقم بزنم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم لیاقت این شماره را داشته باشم.

جهانبخش: میزبانی را بیخیال، صدر مالِ ماست

 

علیرضا جهانبخش در مورد میزان آمادگی خودش گفت: شرایط خوبی دارم و از وقتی به اردو اضافه شدم سعی کردم چیزهایی را که آقای اسکوچیچ می‌خواهند مرور کنم و از نظر تاکتیکی با او وفق پذیری پیدا کنم. چهار بازی بسیار سخت داریم که فردا اولی خواهد بود و امیدوارم شرایط خوبی داشته باشیم.

 

* اسکوچیچ دردسر شیرینی دارد

 

ستاره تیم ملی ایران راجع به کادرفنی تیم ملی اظهار داشت: آقای اسکوچیچ و آقا وحید هاشمیان و آقا کریم که به ما اضافه شدند، همگی تلاش می‌کنند که شرایط خوبی را از نظر فنی و روحی روانی رقم بزنند تا بدون مشکلات وارد مسابقات شویم و بهترین نتایج را برای تیم ملی رقم بزنیم.

وی در مورد رقابت شدید در تیم ملی عنوان کرد: قطعا رقابت در تیم ملی باعث می‌شود تیم ملی بهتری داشته باشیم. چون ما در هر پست ۳ بازیکن خوب و آماده داریم و اگر این بازیکنان مدیریت خوب شوند و در هر بازی به بهترین شکل استفاده شوند، می‌تواند برای موفقیت تیم ملی مثمر‌ثمر باشد و در انتها به نتیجه خوب برسد. این یک دردسر شیرین برای کادرفنی است که از بازیکنان در پست‌های مختلف استفاده کنند. به عنوان بازیکن شما دوست دارید همیشه تاثیرگذار باشید و بنده هم هر موقع کادرفنی بخواهند که بازی کنم، تمام تلاشم را برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهم تا چه از نظر عملکرد و چه آمار، شرایط خوبی را داشته باشم.

 

* یک نسل فوق العاده در تیم ملی حضور دارد

 

جهانبخش درباره پتانسیل تیم ملی توضیح داد: قطعا این نسل از تیم ملی ما، یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است. بچه‌ها چه در ایران و چه بیرون، فوق العاده کار می‌کنند اما در این تورنمنت هر بازی مهم است. تمام تیم‌ها بهتر شده‌اند. همه درباره بحرین و عراق می‌گویند اما هر چهار بازی حساس است و ما باید در تمام بازی‌ها با یک ذهنیت مشخص به زمین برویم.

او درباره شرایطش در برایتون عنوان کرد: تمام تمرکزم روی تیم ملی است. انشالله بعد از بازی‌ها برمی‌گردم برایتون و بهترین تصمیم را میگیرم.

 

* صعود به جام جهانی برای همه فوتبال ایران است

 

ستاره تیم ملی با اشاره به تاثیر صعود به جام جهانی، توضیح داد: صعود به جام جهانی می‌تواند خیلی برایمان مهم باشد. این برای تمام فوتبالیست‌های ایرانی است و همچنین تمام مربیان شاغل در ایران و همچنین کل باشگاه‌ها. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

وی درباره فصل فوتبالی‌اش در برایتون نیز عنوان کرد: من اصلا افت نکرده‌ام و چنین چیزی را حس نمیکنم. حتی وقتی که از شرایط بازی دور بودم، یا به خاطر مصدومیت بود یا سلیقه شخصی. من در تمام این مدت آماده بودم و خیلی خوب تمرین کردم و الان که اینجا هستم تمام تمرکز و تلاش و تمام وجودم را برای تیم ملی می‌گذارم.

 

* با حرف کریم و مهدی موافقم

 

علیرضا جهانبخش با اشاره به میزبانی بحرین گفت: این بحث را دیگر نباید درباره اش صحبت کرد و ما باید تمام تلاشمان را برای موفقیت تیم ملی انجام دهیم.

او در خصوص صحبت‌های انصاری فرد و طارمی در مورد اردو عنوان کرد: اردو همیشه می‌تواند بهتر باشد. این را نسبت به پتانسیل تیم ملی می‌گویم. به نظر من اگر بحث حمایت و امکانات در کنار پتانسیل باشد، بازدهی خیلی بیشتر می‌شود. بچه‌ها راجع به بازی دوستانه صحبت کردند و این بین بچه‌ها بود و ما همیشه بین خودمان درباره برنامه ریزی صحبت میکنیم.

هماهنگی نیاز به زمانبندی و برنامه‌ریزی دارد و این برنامه می‌تواند با بازی دوستانه خوب و تمرینات خوب باشد. بحثی که بین ما بود، این بود که اردو زودتر و با شرایط بهتر آغاز شود. مخصوصا برای این چهار بازی که فکر کنم جزو حساس‌ترین بازی های ملی چند سال اخیر است. من کاملا با حرف کریم [انصاری‌فرد] و مهدی [طارمی] موافقم. اگر میخواهیم بلند مدت به پیشرفت تیم ملی فکر کنیم باید شرایط بهتر باشد.

 

* آقا کریم و آقا می‌توانند الگوی ما باشند

 

علیرضا جهانبخش درباره حضور کریم باقری گفت: من خیلی خیلی امیدوار بودم که این اتفاق رخ دهد و حضور آقای باقری می‌تواند از نظر روحی روانی برایمان مثبت باشد. هم حضور ایشان و هم آقای هاشمیان که روزی قطعا الگوی ما بودند و ستاره سالهای اوج خودشان بودند، قطعا می‌توانند به نفع تیم ملی باشد و این افراد تجارب خود را ما انتقال دهند.

او در پایان گفت: از مردم عزیزمان خواهش میکنم دعا کنند و انرژی مثبت بفرستند و ما را حمایت کنند تا از این چهار بازی سربلند بیرون بیاییم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/147167