کد خبر: 146965 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 08 خرداد 1400 - 09:16
توضیحات شهردار منطقه ۲ شیراز در مورد تخریب یک گورستان قدیمی

اتحادخبر:  شهردار منطقه ۲ شیراز در مورد تخریب شماری از قبور در گورستانی قدیمی موسوم به قبرستان "مهرعلی کوچک" یا "دباغی" توضیحاتی را ارائه داد.

 

اتحادخبر:  شهردار منطقه ۲ شیراز در مورد تخریب شماری از قبور در گورستانی قدیمی موسوم به قبرستان "مهرعلی کوچک" یا "دباغی" توضیحاتی را ارائه داد.

توضیحات شهردار منطقه ۲ شیراز در مورد تخریب یک گورستان قدیمی

به گزارش ایسنا؛ غلامرضا شهریاری ، گفت: بخشی از این محله، یک زمین رها شده قرار دارد که بخشی از این زمین نیز، قبلا به عنوان گورستان استفاده می‌شده و تعدادی قبر نیز در آن موجود است.

شهریاری با بیان اینکه، زمین یاد شده، به دلیل نداشتن متولی خاص، به محل انباشت زباله و نخاله و مکانی برای تجمع متکدیان و معتادان بدل شده بود، گفت: این موضوع، اعتراض مکرر ساکنان محل را به دنبال داشت؛ اهالی خواستار ساماندهی این زمین و تبدیل آن به مکانی مناسب بودند و حتی نسبت به وجود قبور در این محدوده هم اعتراض داشتند.

 

او خاطرنشان کرد: پس از رایزنی‌های فراوان، شهرداری طرحی را برای احداث یک پارک محله‌ای، آماده کرد و در برنامه خود، با جلب رضایت ساکنان، حفظ قبور به شکل یک یادمان و به طور حفاظت شده را مد نظر قرار داد.

 

شهریاری با یادآوری اینکه موضوع احداث پارک، به تازگی در این محل اجرایی شده است، گفت: متاسفانه طی یک هفته یا ۱۰ روز قبل، عده‌ای شبانه، اقدام به تخریب شماری از قبور موجود در این محدوده کرده‌اند که شهرداری بلافاصله پس از اطلاع، با حضور در محل، اقدامات قاونی را در دستور کار قرار داد.

شهردار منطقه ۲ شیراز با تاکید براینکه شهرداری به هیچ عنوان اجازه تخریب قبور را نداده و نمی‌دهد، گفت: این محل به عنوان گورستان استفاده ندارد و حفظ قبور تنها به واسطه شعائر دینی انجام می‌شود.

شهریاری خاطرنشان کرد که در این محدوده، قرار است پارکی زیبا تحت عنوان "بوستان زندگی" احداث شود، اعلام کرد که مهمترین وظیفه شهرداری، ایجاد محیطی مناسب برای شهروندان است.

 

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن تخریب کامل گورستان قدیمی مهر علی کوچک یا دباغی نشان داده می‌شود.

در این گورستان، به گفته برخی آگاهان، قبرهای قدیمی مربوط به بیش از ۳۰۰ سال قبل نیز وجود داشته و سنگ قبر فردی به نام مهرعلی، قدمتی حدود ۴۰۰ ساله داشته است.

اسفند سال ۹۷، در خبری که روی سایت شهرداری قرار گرفت، اعلام شده بود که موضوع ساماندهی این قبرستان با هدف حفظ قبور، زیباسازی، جداسازی محوطه از معبر اصلی، پیشگیری از ورود متکدیان و معتادان و .... در دستور کار قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر، علاوه بر تسطیح کامل بخشی از این گورستان، شماری از قبور هم تخریب شده است.

انتهای پیام

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146965