کد خبر: 146867 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 05 خرداد 1400 - 15:40
شگرد رییسی برای ریاست جمهوری جلیلی

اتحاد خبر _  مختار فیاض : فکر می کنم من از محدود افرادی هستم که از ابتدا، معتقد بودم که رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد؛ و استدلالم هم این بود که کسی که از طرف رهبری، حکم ریاست قوه ای مهم، همچون قوه قضائیه را دریافت کرده است و علی الظاهر در انجام امور محوله، موفقیت هایی نیز بدست آورده است، امکان ندارد که برای رسیدن ...

دکتر مختار فیاض

 فکر می کنم من از محدود افرادی هستم که از ابتدا، معتقد بودم که رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد؛ و استدلالم هم این بود که کسی که از طرف رهبری، حکم ریاست قوه ای مهم، همچون قوه قضائیه را دریافت کرده است و علی الظاهر در انجام امور محوله، موفقیت هایی نیز بدست آورده است، امکان ندارد که برای رسیدن به ریاستِ قوه ای دیگر، حکم رهبری را پس دهد و وارد عرصه ی انتخابات شود.
با دوستان زیادی بحث و مشاجره کردم اما بر خلاف انتظارم، نهایتاً در آخرین روز از مهلت ثبت نام، ایشان به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و نام نویسی کرد.
هر چند خلاف پیش بینی من عمل شده بود و در حقیقت، در پیش بینی امور، شکست خورده بودم، اما همچنان مصرّ بوده و هستم که رئیسی نیامده است که بماند و به عنوان نامزد، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؛ بلکه آمده است تا با محک زدن اوضاع و یکپارچه کردن اصولگرایان، زمینه را برای ورود کاندیدای دیگری از این گروه، فراهم کند؛ کاندیدایی که در حالت عادی، شانس کمتری برای بدست آوردنِ حداقل آرای مردمی داراست.
و کاندیدای در سایه، کسی نیست مگر سعید جلیلی، مذاکره کننده پیشین هسته ای. شخصی که محبوبیتی بسیار اندک در میان رای دهندگان دارد و فقط با چاشنیِ ردّ رقیبانِ قَدَر توسط شورای نگهبان ، و حمایتِ رییسی می تواند  شانس ورود به ریاست جمهوری را داشته باشد.
این که آیا واقعاً چنین اتفاقی می افتد یا خیر؟ مساله است که باید منتظر زمان بود و دید؛ اما من همچنان بر دیدگاه خود پافشاری می کنم و کمترین تردیدی در پیش بینی خود ندارم!



(مختار فیاض، چهارم خردادماه هزار و چهارصد)

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146867