کد خبر: 146791 ، سرويس: مقاله
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1400 - 09:31
به بهانه انتخابات شوراهای اسلامی
شهرداری ها و توسعه اجتماعی

اتحادخبر-سید موسی موسوی:عوامل زیادی در تحقق توسعه اجتماعی جوامع دخیل هستند.علاوه بر ویژگی های فردی انسان ها، عواملی چون نهادها و ساختارهای جامعه، محیط پیرامونی، رویدادها و اتفاقات در بروز خلقیات انسانی که بخشی از بعد اجتماعی توسعه است موثر هستند.به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران از بین عوامل فوق...



سید موسی موسوی:

عوامل زیادی در تحقق توسعه اجتماعی جوامع دخیل هستند.


علاوه بر ویژگی های فردی انسان ها، عواملی چون نهادها و ساختارهای جامعه، محیط پیرامونی، رویدادها و اتفاقات در بروز خلقیات انسانی که بخشی از بعد اجتماعی توسعه است موثر هستند.


به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران از بین عوامل فوق، نهادها و ساختارهای جامعه نقش موثرتری در توسعه جوامع دارد. به همین دلیل شهرداری ها که از نهادهای مهم اجتماعی هستند نقش بسزایی در توسعه اجتماعی شهرها دارند، این نقش وقتی خوب ایفا می شود که سعی مدیران شهری بر آن باشد که شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی مبدل شود، برای تحقق این مهم باید به فعالیت های انسان محور روی آورده و نیاز شهر را بر محور شهروندان طراحی نمایند، در این صورت است که علاوه بر بهبود فعالیت های خدماتی، کالبد شهر برای ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندان شکل می گیرد.


ضروری است شهرداران و اعضا شورای اسلامی شهرها در برنامه ریزی ها، انجام فعالیت ها و تعریف پروژه های شهری با در نظر گرفتن جایگاه مهم شهرداری ها در توسعه شهرها، ضمن لحاظ ظرفیت شهر و نیازمندی شهروندان، بستر توسعه اجتماعی را فراهم و رضایتمندی شهروندان را ایجاد نمایند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146791