کد خبر: 146410 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1400 - 08:10
معاون استاندار بوشهر:
سلامت خدمه شناورهای خارجی در بنادر بوشهر کنترل شود

اتحادخبر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تردد نیروها و شناورهای خارجی در بنادر استان، نیروهای دریابانی و سازمان بنادر و دریانوردی با افزایش مراقبت‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اجازه ندهند تجربه ورود مواردی از ویروس هندی در استان تکرار شود.

اتحادخبر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تردد نیروها و شناورهای خارجی در بنادر استان، نیروهای دریابانی و سازمان بنادر و دریانوردی با افزایش مراقبت‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اجازه ندهند تجربه ورود مواردی از ویروس هندی در استان تکرار شود.

سلامت خدمه شناورهای خارجی در بنادر بوشهر کنترل شود

به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی در نشست ستاد مقابله  با کرونای استان بوشهر، افزود: افرادی که قصد سفر به بندرهای بوشهر را دارند باید استانداردهای بین المللی و پروتکل‌های بهداشتی داخلی مصوب را به رسمیت بشناسند و رعایت کنند.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است قرنطینه ۲ هفته‌ای با هزینه شخصی مسافران یا کشور آنها پس از ورود به کشور صورت گیرد.

ایرانی ادامه داد: نگرانی از شیوع ویروس کرونای آفریقایی و هندی در مرز استان‌های جنوبی شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر وجود دارد و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بر مراقبت جدی از این مبادی تاکید دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: با توجه به خطر شیوع انواع ویروس جهش یافته کرونا در منطقه پارسیان، افزایش مراقبت‌ها در مبادی ورودی جنوب استان ضروری است در همین ارتباط فرماندار عسلویه با کنترل و مراقبت شدید از شیوع موج پنجم کرونا در استان پیشگیری کند.

 

ایرانی افزود: با توجه به اینکه طیف گسترده ای از کارگران از هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی در منطقه پارس جنوبی شاغل هستند لازم است نیروهای انتظامی، فعالان بهداشت و درمان و بویژه عوامل شرکت‌های این منطقه مراقبت لازم و جدی را اعمال کنند و در صورت مشاهده موردی مشکوک به ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی، به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند.

 

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شیب تند شیوع کرونا روبه کاهش است اضافه کرد: اقدام نیروی انتظامی برای کنترل سفرها در ورودی استان و اعمال سایر محدودیت‌های تردد در روند کاهشی شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار بوده و  جای قدردانی دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به آغاز امتحان‌های حضوری پایه های نهم و دوازدهم متوسطه از امروز، گفت: پروتکل‌های بهداشتی شامل ضدعفونی، تهویه مناسب فضا و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در حوزه‌های امتحانی به طور جدی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی رعایت می‌شود.

ایرانی با بیان اینکه ۲۷ هزار دانش‌آموز نهم و دوازدهمی به صورت حضوری در آزمون پایان سال شرکت می‌کنند، افزود: به والدین دانش‌آموزان اطمینان خاطر داده می‌شود که مدارس و دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌کنند این امتحانات در کمال سلامت و بهداشت برگزار شود.

 

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان بوشهر مقدمات و زمینه‌های لازم برای برگزاری ایمن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و رو ستا را فراهم کرده‌ است و در این راستا می‌توان به افزایش شمار صندوق‌های رای در مناطق پر ازدحام، پیش بینی لازم برای تهیه مواد لازم ضدعفونی کننده فضا و دست افراد و تهویه مناسب اشاره کرد.

 

ایرانی اعلام کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه جلسه و میتینگ انتخاباتی حضوری در استان در نظر گرفته نشده است و نامزدهای شوراهای شهر و روستا نیز برای تبلیغات انتخاباتی و ارائه برنامه‌های خود از فضای مجازی و نامزدهای ریاست جمهوری نیز از ظرفیت مناظره‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از مردم خواست در ساعت‌های نخست روز انتخابات برای به صندوق انداختن رای خود در حوزه‌ها حضور پیدا کنند تا تجربه سال‌های گذشته و ایجاد ازدحام در ساعت‌های پایانی روز تکرار نشود.

ایرانی با اشاره به آغاز فصل گرما در بوشهر، افزود: با توجه به نقش استفاده از کولرهای گازی در شیوع بیشتر کرونا، لازم است اصناف، اداره‌ها و مردم نسبت به تهویه مناسب فضا اقدام کنند و صدا و سیما نیز آموزش لازم را در این زمینه ارائه کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146410