کد خبر: 146409 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1400 - 08:08
فرماندارگناوه: اخلاق مداری در تبلیغات نامزدهای شوراها مدنظر باشد

اتحادخبر :  فرماندار گناوه گفت: نامزدهای تائید صلاحیت شده شوراهای اسلامی در زمان تبلیغات، اخلاق و قانون مداری را سرلوحه برنامه۲های خود قرار دهند.

اتحادخبر :  فرماندار گناوه گفت: نامزدهای تائید صلاحیت شده شوراهای اسلامی در زمان تبلیغات، اخلاق و قانون مداری را سرلوحه برنامه۲های خود قرار دهند.

فرماندارگناوه: اخلاق مداری در تبلیغات نامزدهای شوراها مدنظر باشد

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو  در جلسه هم اندیشی با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گناوه و ریگ افزود: براساس ماده ۶۱ و ۶۲ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات، فعالیت تبلیغات نامزدها مشخص و تعیین شده‌است و انجام هرگونه فعالیتی تحت هر عنوان در خارج از مهلت اعلام شده ممنوع و خلاف است.

 

وی اظهارداشت: تبلیغات زودتر از موعد برخی نامزدها باعث تضییع حقوق دیگر نامزدها که قانون را رعایت می‌کنند، خواهد شد، هیات اجرایی و نظارت بخوبی آنان را زیر نظر و کنترل دارند و در فرآیند انتخاباتی آنان لحاظ می‌کنند.

 

مهرجو گفت: اصل برابری در بین نامزدها باید رعایت شود و دلیلی وجود ندارد که برخی از آنان بخواهند زودتر از موعد تبلیغات کنند.

 

رئیس هیات اجرایی انتخابات گناوه افزود: کسانی که قرار است مسند کرسی شوراها را به دست آورند، باید به ضوابط و قوانین پایبند باشند و  اخلاق و قانون مداری را در فعالیت‌های تبلیغاتی خود قرار دهند و به الگودر این زمینه تبدیل شوند.

 

وی ادامه داد: در ماده ۶۲ قانون آیین نامه اجرایی انتخابات تصریح شده درصورتی که نامزدی در زمان تبلیغات اظهارات و مطالب خلاف واقع بیان کند تخلف محسوب می‌شود و چنین اقدام‌هایی از سوی هیات نظارت و اجرایی این شهرستان و مراجع قضایی رصد و کنترل خواهد شد.

مهرجو گفت: از نامزدهای شوراهای اسلامی انتظار است با رعایت قانون، هیات‌های اجرایی و نظارت را یاری دهند و انتخابات را به نماد همدلی و یگرنگی و انسجام تبدیل و از نزاع و اختلاف بجد پرهیز کنند.

فرماندارگناوه افزود: نگاه هیات های اجرایی و نظارت انتخابات این شهرستان فراهم کردن فضایی رقابتی و آزاد منطبق با چارچوب قانونی و مشارکت حداکثری مردم است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در این شهرستان پیش بینی شده‌است.

وی افزود: ۶۶ نامزد عضویت در شوراهای اسلامی تاکنون در شهرهای گناوه و ریگ تائید صلاحیت شده‌اند که از این مجموع ۵۶ نفر مربوط به شهر گناوه و مابقی بندرریگ هستند.

فرماندار گناوه  گفت: هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می‌شویم فضای شهرستان شور و شعور انتخاباتی به خود گرفته است و امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، برگ زرین دیگری در کارنامه این شهرستان ثبت و منظور شود.

در این نشست که در مصلای جمعه گناوه برگزار شد دو تن از اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات مطالبی درباره تبلیغات نامزدها بیان و چند نامزد نیز سئوالاتی مطرح کردند که به آنان پاسخ داده شد.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146409