کد خبر: 146388 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1400 - 11:20
شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف/ امسال دوره پیک سختی داریم

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تعداد مشترکانی که دو برابر مجموع کم مصرفها در کشور برق مصرف می کنند، ۷۵۰ هزار مشترک تخمین زده شده که مصارف بالایی دارند به طوری که هریک ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می کنند که باید محدود شوند.

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تعداد مشترکانی که دو برابر مجموع کم مصرفها در کشور برق مصرف می کنند، ۷۵۰ هزار مشترک تخمین زده شده که مصارف بالایی دارند به طوری که هریک ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می کنند که باید محدود شوند.

شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف/ امسال دوره پیک سختی داریم

به گزارش ایسنا، محمدحسن متولی زاده امروز در نشست پیک تابستان ۱۴۰۰ از افزایش پیک بار شبکه سراسری به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تا ۲۶ اردیبهشت جاری خبر داد و افزود: این میزان بیش از ۶۰۰۰ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

 

وی کاهش ۳۵۰۰ مگاوات از توان تولید نیروگاههای برق آبی به جهت کاهش ذخیره آب سدها را از دیگر مسایل شبکه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همکاران صنعت برق در بخشهای فنی، بر لزوم پشتیبانی موثر روابط عمومی های صنعت برق از تلاشها در این بخش و تمرکز بر موضوع پیک شبکه تاکید کرد.

 

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه بار مدیریت شده شبکه در سال گذشته بیش از ۵۶۰۰ مگاوات بوده که امسال ۳۵۰۰ مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیافتد که از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می طلبد، گفت: توانیر و شرکتهای برق منطقه ای و توزیع برق، اولین گام در این خصوص را ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان با امضای وزیر نیرو اعلام کرد که لازم است همه بر آن  تمرکز کنند و با تدبیر استاندار و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود و نیازی به اعمال محدودیتهای اضافی نباشد.

 

افزایش دو برابری پاداش به استان ها برای مشترکان کم مصرف

 

متولی زاده عدم انتقال مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استانهای دیگر را نکته کلیدی عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با کنترلی که انجام می شود، سهمیه های استانی به دقت رعایت شود و در غیر این صورت هر استانی که رعایت نکند با چالشهای مربوط به خود مواجه می شود.

وی همچنین از افزایش قابل توجه پاداش به استانها و افزایش ۲ برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد که با تصمیم هر استان به طور مناسب به مشترکان و مردم اختصاص می یابد.

 

مدیرعامل توانیر با اشاره به لزوم تمرکز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و کاهش مصرف روشنایی در طول روز را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: پیشگامی وزارت نیرو و ساختمانهای اداری بخشهای آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل، مدیریت مصرف برق در ساختمانهای اداری موضوعی جدی است و از تکلیف ساختمانهای اداری کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق در فصل گرما درنظر گرفته شده که باید کنترل و نتایج آن منعکس شود.

 

۷.۵ میلیون مشترک از برق رایگان استفاده می کنند

 

وی همچنین تعداد مشترکان کم مصرف را که از برق رایگان طرح برق امید استفاده می کنند حدود ۷.۵ میلیون مشترک ذکر کرد.

مدیرعامل توانیر مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز و کاهش یک تا دو درجه از برودت سیستمهای سرمایشی معادل مصرف ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی است و از سوی دیگر تولید هر واحد ارز دیجیتال را با تولید ۳۰۰ تن CO ۲ همراه دانست و رویکرد عمومی به برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز را حایز اهمیت عنوان کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146388