کد خبر: 146377 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1400 - 09:46
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:
کلینیک‌های آموزش سلامت در شیراز راه‌اندازی می‌شود

اتحادخبر:  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت با هدف ارتقای خودمراقبتی در این کلانشهر خبر داد.

 

اتحادخبر:  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت با هدف ارتقای خودمراقبتی در این کلانشهر خبر داد.

کلینیک‌های آموزش سلامت در شیراز راه‌اندازی می‌شود

 

اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های اصلی در ساختار نظام سلامت، خود مراقبتی است، تاکید کرد: باید با بهره گیری از برنامه‌های آموزش به بیمار در سطح جامعه، ساختار سلامت توسعه یابد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، ایلامی افزود: با توجه به کوتاه تر شدن زمان بستری در بیمارستان و انجام مراقبت‌های بیمار در کمترین زمان ممکن، بیمار پس از یک جراحی و یا اقدام درمانی دیگر با چند دارو و یا دستور غذایی از بیمارستان یا سایر مراکز ارائه خدمات درمانی ترخیص می‌شود.

 

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده، کلینیک‌های آموزش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف پیشبرد توسعه خودمراقبتی در بیماری‌های خاص و غیرواگیر در بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س)، مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین (ع) و مرکز آموزشی و درمانی آنکولوژی امیر، در حال راه‌اندازی و تجهیز است.

 

او مهمترین دلایل راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری آموزش سلامت در شیراز را دستیابی به سطح بالاتر رضایتمندی بیماران، کاهش بار مراجعان، کاهش مراجعه به اورژانس یا بستری مجدد، ارتقای خودمراقبتی و افزایش سطح سواد سلامت بیمار و خانواده بیمار پس از ترخیص بر شمرد.

مشاوره معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این باره با بیان اینکه آموزش‌ها و خدمات ارائه شده در این کلینیک‌ها کاملا رایگان و در راستای توانمند سازی در روند درمان و خودمراقبتی ارائه می‌شود، اظهار کرد: مدت زمان و فرآیند این آموزش ها بستگی به نوع بیماری دارد.

مجید اکبرزاده عنوان کرد: برای نمونه، بیماران مراجعه کننده به درمانگاه زخم در امر مراقبت از زخم‌های سوختگی و دیابتی، آموزش‌های خودمراقبتی و درمان‌های لازم را دریافت کرده و بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تسکینی از آموزش‌های لازم در زمینه دارو، عوارض شیمی درمانی و روش‌های کاهش درد در بیماران مبتلا به سرطان از آموزش‌های خودمراقبتی بهره مند می‌شوند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146377