کد خبر: 146373 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1400 - 09:26
وبینار تبیین طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار می‌شود
اتحادخبر: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان اعلام کرد: به مناسبت روز ملی جمعیت، همایش ملی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان بوشهر برگزار می‌شود.
اتحادخبر: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان اعلام کرد: به مناسبت روز ملی جمعیت، همایش ملی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان بوشهر برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر "اسکنـدر پاسـالار" در این باره افزود: این وبینار از ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه 1400 به مناسبت روز ملی جمعیت، با سخنرانی حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دکتر ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر و دکتر صفوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پژشکی بوشهر برگزار می‌شود.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به سخنرانی مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر در این وبینار، تحلیل روندهای گذشته و چشم‌انداز آینده‌ی جمعیّت ایران و استان بوشهر و نیز فرصت‌ها و تهدیدهای برساخته از این روندها و لزوم توجه به آن‌ها در طراحی و تدوین سیاست‌های جمعیتی مناسب و متناسب با شرایط و واقعیت‌های جمعیت‌شناختی جامعه‌ی ایران را از اهداف این وبینار برشمرد.

 

اسکندر پاسالار  با بیان اینکه سیاستهای کلی جمعیت به مواردی مانند جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری و شیردهی، پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، آموزش های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و همچنین آموزش مهارت های زندگی اشاره می کند. افزود: با توجه به نقش محوری جمعیت و مولفه‌های مرتبط با آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی ملی و منطقه‌ای از یک طرف، و ضرورت توجه به تغییرات و تحولات جمعیت در این برنامه‌ریزی‌ها از سوی دیگر، برگزاری چنین وبیناری می‌تواند کمک مؤثری در شناخت علمی و صحیح واقعیت‌های جمعیتی جامعه‌ی ایران و به‌کارگیری آنها در برنامه‌ریزی‌های توسعه باشد.

 

به گفته‌ی دبیر شورای راهبردی جمعیت استان، بی‌تردید در شرایطی که طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و بازنگری در سیاست‌های جمعیتی در دستور کار مجلس و دستگاه‌های برنامه‌ریز و اجرایی قرار گرفته است، برگزاری این نشست ها و بهره گیری از خروجی آنها، کمک مؤثری در اتخاذ سیاست‌هایی واقع‌بینانه و متناسب با شرایط حال و‌ آینده‌ی جمعیت ایران و استان خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ماه، به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور به شورای فرهنگ عمومی مبنی بر نامگذاری این روز به نام "روز ملی جمعیت"، پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سی‌ام اردیبهشت به نام روز ملی جمعیت نامگذاری شده و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیزبه ثبت رسیده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146373