کد خبر: 146284 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1400 - 08:00
نگرخواهی اتحاد خبر به مناسبت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی(۵)؛
روابط‌عمومی و رسانه دو شاخه تنومند درخت ارتباطات هستند

اتحادخبر: به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی خبرنگار اتحادخبر در یک نگرخواهی چند سوال از روابط عمومی های استان بوشهر پرسیده است که در این متن شما را به پاسخ محمد دوبرادران، روابط‌عمومی اداره‌کل بیمه‌ سلامت استان بوشهر دعوت می‌کنیم. محمد دوبرادران  هستم به مدت پنج سال سابقه کار در روابط عمومی بیمه سلامت...

اتحادخبر-سانازدانشگر: به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی خبرنگار اتحادخبر در یک نگرخواهی چند سوال از روابط عمومی های استان بوشهر پرسیده است که در این متن شما را به پاسخ محمد دوبرادران، روابط‌عمومی اداره‌کل بیمه‌ سلامت استان بوشهر دعوت می‌کنیم.


لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چه مدت است که تجربه کار روابط عمومی دارید؟

محمد دوبرادران  هستم به مدت پنج سال سابقه کار در روابط عمومی بیمه سلامت استان بوشهر را دارم.

مهم ترین چالش روابط عمومی ها چیست؟

کمبود نیروی انسانی متخصص - نداشتن بودجه و اعتبار مختص روابط عمومی – بی توجهی به امر آموزش در روابط عمومی و بی توجهی به امر پژوهش از جمله چالش های روابط عمومی ها است.




پایگاه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی چگونه است؟

دیدگاها به اکثر روابط عمومی در کشور یک روابط عمومی سنتی در جهت برپایی مراسم و تبلیغات و تشریفات است ولی در سال های اخیر این دیدگاه تغییر کرده و روابط عمومی در سطح جهانی یک پدیده مهم و اثر گذار در عرصه ارتباطات جمعی تبدیل شده و دارای رویکرد ارتباطی مشارکتی و تعاملی با مخاطبان بوده و به یک واحد تحلیل گر و اتاق فکری سازمانی مبدل شده است .

برای تقویت جایگاه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟

با توجه  به اهمیت و نقش آفرینی واحد روابط عمومی ارتقاء آن تا سطح یک واحد تخصصی و حرفه ای ، تامین نیروی انسانی متخصص ، امکانات و اعتبارات در حد مطلوب و آموزش تخصصی مداوم ضرورت دارد.

بعضا روابط عمومی اخبار و عملکردشان را مستقیما به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می فرستند و کاری به رسانه ها ندارند، فکر می کنید این روش بهتر و بیشتر به شما کمک می کند؟


در سال های قبل که هنوز خبری از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نبود کارکرد و وظیفه روابط عمومی و رسانه ها مشخص تر بود اما امروزه با گسترش‌ این شبکه ها به یکباره شاهد تغییرات زیادی شده ایم.


در شرایط دشوار اقتصادی امروز که نفس کشیدن برای بسیاری از مطبوعات سخت شده، تعامل بین رسانه ها و روابط عمومی بیشتر احساس می شود و انتشار اخبار و رویدادهای سازمانها تخصص بیشتری میطلبد که مطمئناً رسانه ها و مطبوعات در این حوزه تخصصی تر به موضوع می نگرند.

ظرفیت رسانه ای استان تا چه اندازه توانسته به روابط عمومی ها کمک کند؟

روابط عمومی و رسانه دو شاخه تنومند درخت ارتباطات هستند که منافع یکسانی را از این ارتباط متقابل جستجو می کنند که خوشبختانه تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها در استان بسیار مطلوب می باشد و همیشه در انتشار اخبار همراه و همگام بوده اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146284