کد خبر: 146218 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 ارديبهشت 1400 - 09:23
محموله قاچاق لوازم منزل با پوشش ضایعات در محور دیلم استان بوشهر کشف شد

اتحادخبر: رئیس پلیس شهرستان دیلم از کشف محموله قاچاق کالا لوازم منزل به ارزش ۳ میلیارد ریال در پوشش حمل ضایعات در محور دیلم استان بوشهر خبر داد.

اتحادخبر: رئیس پلیس شهرستان دیلم از کشف محموله قاچاق کالا لوازم منزل به ارزش ۳ میلیارد ریال در پوشش حمل ضایعات در محور دیلم استان بوشهر خبر داد.

محموله قاچاق لوازم منزل با پوشش ضایعات در محور دیلم استان بوشهر کشف شد

به گزارش تسنیم؛ سرهنگ رضا اسماعیلی ، با بیان اینکه شهرستان ساحلی دیلم از امنیت مطلوبی برخوردار است اظهار داشت: مشارکت مردم در مأموریت‌های پلیس در بخش‌های مختلف برخورد با تخلفات، ستودنی است.

 

فرمانده انتظامی دیلم با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های عمده مردم ساحل‌نشین دیلم، مبادلات مرزی و تجاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است افزود: دیلم در مبادلات تجاری و مرزی با کشورهای همسایه دارای پیشینه تاریخی بالایی است که در این راستا ظرفیت‌های مهمی در  عرصه بندری و گمرکی فراهم است.

رئیس پلیس دیلم، برخورد قاطع با قاچاق کالا را خط قرمز این شهرستان دانست و افزود: کالاهایی که بدون هویت، اسناد معتبر و پروانه گمرکی باشد خلاف و قاچاق محسوب می‌شود و تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

 

اسماعیلی، با اشاره به برخورد قاطع با قاچاق کالا بدون اغماض تصریح کرد: ایستگاه ایست و بازرسی شهید موسوی دیلم در راستای مبارزه با کالای قاچاق شبانه‌روز تمام فعالیت‌ها در عرصه حمل کالای قاچاق را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی از شناسایی محموله قاچاق در محور دیلم خبر داد و گفت: محموله کالای قاچاق که به‌صورت ماهرانه و حرفه‌ای در پوشش ضایعات جاسازی شده بود شناسایی و کشف شد.

 

فرمانده انتظامی دیلم با بیان اینکه در این زمینه دستگاه خودرو کامیونت حامل کالای قاچاق توقیف شد خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید موسوی شهرستان دیلم ، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه خودرو کامیونت که حامل ضایعات کارتن بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 

وی بیان کرد: مأموران پلیس دیلم، در بازرسی دقیق از این خودرو، در زیر ضایعات و کارتن‌های بازیافتی مقادیر زیادی لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی و پتو مسافرتی کشف کردند.

 

رئیس پلیس شهرستان دیلم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسی ارزش محموله کالای کشف شده قاچاق 3 میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دیلم شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم برای فعالیت و حمل کالای قاچاق ناامن است تأکید کرد: قاچاق کالا صدمات جبران‌ناپذیری به زیرساخت‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و تولیدی می‌زند که برخورد با قاچاق کالا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146218