کد خبر: 146205 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 25 ارديبهشت 1400 - 08:10
حرفهای شما
نظر یک ولی دانش آموز در حمایت از برگزاری آزمون حضوری

اتحادخبر: سلام . در مورد بخش «حرف های شما » در مورد امتحانات نهایی نهم و  دوازدهم با توجه به تداوم انتشار مطالب مخالفین این موضوع در سایت موارد ذیل را به استحضار شما می رسانم:

سلام . در مورد بخش «حرف های شما » در مورد امتحانات نهایی نهم و  دوازدهم با توجه به تداوم انتشار مطالب مخالفین این موضوع در سایت موارد ذیل را به استحضار شما می رسانم:


۱- بیشتر مطالب ارایه شده در سایت وزین شما از منظر مخالفین امتحان حضوری است در حالیکه قایدتا میبایست نظرات موافق نیز ارایه گردد.
۲- سال تحصیلی گذشته آموزش کلا به صورت غیر حضوری بود .در کنار تمام کاستی های آن یک مزیت بزرگ نیز به وجود آمد و آن غربال شدن دانش آموز واقعی و علاقمند به درس از دانش آموز بی علاقه بود .تفاوت این دو‌دسته از حضورشان در کلاس های آنلاین و نیز انجام به موقع تکالیف هویدا بود .در حالیکه آزمون غیر حضوری نتوانست این تفاوت را مشخص نماید چرا که آنکس که فعالیتی در آموزش های حضوری نداشته به راحتی غیر صادقانه آزمون را داده است.


۳- دو مقطع مهم که در سرنوشت دانش آموزان موثر است ورود به مقطع دهم و نیز دانشگاه است .در این ورود ،معدل واجد جایگاه و‌موثر است حال اگر آزمون مقاطع نهم و دوازدهم غیر حضوری باشد با چه ساز و‌کاری می توان این تاثیر را عادلانه کرد.دانش آموز شهر برخوردار و متمولی را در نظر بگیرید که در کنار معلم خصوصی خود به آزمونها پاسخ داده و معدل عالی می آورد .بدون هیچ سیستم نظارتی. تکلیف سایرین چیست؟آیا این دکان جدیدی برای مافیای سیستمهای کمک آموزشی ایجاد نمی کند؟
۴- آنچه را که در اعتراض به حضوری شدن آزمونهای این دو‌مقطع دیدیم از عجیب ترین اعتراضات بود:
حضور و تجمع تعداد زیادی از افراد   جلو در وزارتخانه برای اعتراض به تجمع در آزمون!!!
تجمع در اعتراض به تجمع!مضحک نیست؟
این در حالی است که بیشتر مشاغل با خطرات بالاتر در کشور در حال فعالیت با کمترین رعایت پروتکلهاهستند .حال انجام چند آزمون در سالنهای بزرگ با رعایت فاصله کافی اگرچه صد در صد بی خطر نیست اما در برابر سرنوشت آنان خطر ناچیزی دارد.
به نظر میرسد اینها دقیقا نمایندگان همان دانش آموزان فراری از آموزش و برخی والدین متول بودند.
۵- در خاتمه به این نکته اشاره کنم که آزمون حضوری با رعایت موارد بهداشتی مورد نظر وزارت بهداست  آنهم تنها برای دو مقطع از ۱۲ مقطع تحصیلی ، تفاوت دانش آموز کوشا و منفعل را خصوصا در مناطق محروم و افراد با بضاعت کم آشکار خواهد کرد.



با سپاس
ولی دانش آموز
علی راستیان

 

"شما نیز می توانید با درج مطالبات و یا اعتراضات خود در بخش "حرف های شما " پایگاه خبری تحلیلی «اتحاد خبر» صدای خود را به گوش مردم و مسئولین برسانید. برای این کار می توانید از طریق شماره های 07734230940 - 07734226277  تماس و یا به شماره های واتساپ 09010788473 و 09171707242 ارسال نمایید و یا پست الکترونیکی به آدرس ettehadkhabar@gmail.com  اقدام نمایید."

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146205