کد خبر: 146180 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1400 - 18:14
اختصاصی اتحاد خبر
رستگاری در ۱۸ روز

اتحاد خبر _ احمد خواجه حسنی : صلاحیت برخی داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها در هیأت اجرایی شهرستان حسب ماده ۳٠ بند ج قانون مربوطه ، مورد تایید آن هیات قرار نگرفته است و استناد به ماده ۳٠ بند ج، بار منفی دهشتناکی را به کرامت انسانی فرد مذکور وارد خواهد آورد. ماده ۳٠ بند ج قانون دلالت دارد بر اعتقاد و التزام عملی...

احمد خواجه حسنی

صلاحیت برخی داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها در هیأت اجرایی شهرستان حسب ماده ۳٠ بند ج قانون مربوطه، مورد تایید آن هیات قرار نگرفته است و استناد به ماده ۳٠ بند ج، بار منفی دهشتناکی را به کرامت انسانی فرد مذکور وارد خواهد آورد.
ماده ۳٠ بند ج قانون دلالت دارد بر اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و رد صلاحیت هامش بر این ماده و بند یاد شده بدین معناست که  کاندیدای محترم به اسلام و ولایت مطلقه فقیه اعتقاد و التزامی ندارد یا داشته و در هیات اجرایی محرز و مبرهن نگردیده است و این در حالی است که شایستگی از لحاظ داشتن اعتقاد و انجام فرائض و رعایت اصول مکتب و انقلاب اسلامی و مهمتر قبول اصول قانون اساسی و اعتقاد به مبانی ولایت مطلقه فقیه در سیستم حکومتی دو شرط اساسی است.

اینکه چگونه و با کدامین معیار و سنجه ای می توان اعتقاد و التزام نامزدها را محک زد پرسش کوچک ماجراست پرسش مهم این است که چه گونه و با چه مکانیسمی ظرف مدت کوتاهی (۱۸) روز، هیات نظارت استانی اعتقاد و التزام ایشان را سنجیده و به این مهم نائل آمده که فرد مورد نظر رستگاری پیشه کرده و صلاحیت داوطلب شدن را دارد؟

این قبیل تحرکات بازی با آبرو،حیثیت و شرافت داوطلبین انتخابات است.
در دین مبین اسلام حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمن دارای ارج و قرب و اهمیّت زیادی است تا آنجا که حق تعالی در قرآن کریم می‌فرمایند؛
[پس کسی را که خداوند مدافع او است چگونه انسان به خود جرأت می‌دهد که پرده‌اش را بدرد و رازش را فاش کند یا عیبش را آشکار سازد، و یا بی دلیل به او تهمت وارد نموده و آبروی او را بریزد و به حیثیّتش صدمه برساند(سوره حج آیه38)]
بعضا مواردی مشاهده شده که فردی خوشنام با شجره نامه ای نیکو سرشت به مدت ۱۶ سال مورد وثوق مردم شهر بوده و در انتخابات آتی نیز به خواست مردم اعلام کاندیداتوری نموده است لیکن در کمال ناباوری حسب ماده مذکور رد صلاحیت شده است!
این قبیل افراد در زمره سرمایه های انسانی جوامع به شمار می روند و بایسته می نماید که به سرمایه های انسانی و اجتماعی عنایت و اهتمام ویژه ای داشته باشیم زیرا پیشرفت هر جامعه ای منوط به توانایی های نیروی انسانی و سرمایه های اجتماعی آن جامعه است.

در فضای رسانه ای امروز با توجه به بسط و گسترش شبکه های اجتماعی و سرعت پردازش اطلاعات در این فضا با عنایت به اثر پذیری مستقیم رسانه بر افکار عمومی و پیوند محکمی که رسانه بر افکار عمومی دارد لطمات و آسیب های جدی را به کاندیدای مورد اشاره تحمیل خواهد کرد و عمده دلیلش این است که جنبه عاطفی و احساسی افكار عمومی در ایران  بر جنبه‌ ادراكی‌‌اش غلبه دارد و از این بابت فیدبک های ناشایستی را به جامعه وارد آورد و به اغلب احتمال در پاره ای از موارد گسست اجتماعی را به همراه خواهد داشت و متعاقباً سطح اعتماد عمومی به نهادهای اجرایی و نظارتی را تنزل خواهد بخشید.

پ ن _ هیچ گاه فراموش نکنیم که ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خداست...

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146180