کد خبر: 146149 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1400 - 08:46
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر:
آموزش ۳۸۴۸‌ نفر در خانه‌های هلال بوشهر/ ۶۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد

اتحادخبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۴۸۴ نفر در خانه‌های هلال استان بوشهر عضو آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

اتحادخبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۴۸۴ نفر در خانه‌های هلال استان بوشهر عضو آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

آموزش ۳۸۴۸‌ نفر در خانه‌های هلال بوشهر/ ۶۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد

به گزارش مهر، غلامرضا حاجیانی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ اظهار داشت: ۱۱ هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در استان بوشهر فعالیت دارند.

 

وی از ثبت‌نام ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه هلال‌احمر خبر داد و گفت: از ۱۱ هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در استان بوشهر ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام و کارت داوطلبی دارند و تلاش می‌شود مابقی داوطلبان نیز در این سامانه ثبت‌نام شوند.

 

حاجیانی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در بین نیازمندان متأثر از کرونا در یک سال گذشته توزیع‌شده است.

وی بیان کرد: ۱۳ هزار ماسک، مشارکت پنج هزار و ۶۰۰ داوطلب در قالب ۵۰ تیم در طرح آمران سلامت، اجرای طرح دادرس در ۱۵۰ مدرسه، توزیع ۶۰۰ تخته چادر امدادی و ۵۰۰ بسته غذایی در بین زلزله‌زدگان و کمک به روستاهای متأثر از خشکسالی استان هرمزگان در قالب طرح نذر آب از دیگر اقدامات انجام‌شده جمعیت هلال‌احمر در استان بوشهر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر درباره ساخت آشیانه برای بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: به دلیل شرایط حساس و حادثه‌خیز بودن این استان از یک فروند بالگرد امدادی برخوردار است که تلاش می‌شود با گرفتن مجوز لازم از فرودگاه آشیانه‌ای برای آن در مرکز امداد هوایی استان بوشهر احداث شود.

 

وی اظهار داشت: از لحاظ لجستیکی بیشتر پایگاه‌های امدادی مجهز به خودروهای امدادی و آمبولانس هستند که در شرایط عادی امکانات موجود پاسخگو است اما در شرایط اضطرار باید از استان‌های معین شامل فارس و کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.

 

حاجیانی اضافه کرد: ۱۳۶ خانه هلال در استان بوشهر باهدف ارائه آموزش‌های مختلف امدادی و افزایش تاب‌آوری در جامعه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی خانه هلال در شهرها و روستاهای استان بوشهر زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی را برای ارتقای تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث فراهم می‌کند.

 

حاجیانی اضافه کرد: خانه هلال یک شعبه کوچک جمعیت هلال‌احمر است که با رویکرد ارائه و انتقال خدمات جمعیت به مناطق دوردست و بهره‌مندی مردم از این خدمات در دستور کار قرارگرفته است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۴۸۴ نفر در خانه‌های هلال استان بوشهر عضو آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

حاجیانی از فعال بودن ۴۰۰ امدادگر در قالب ۱۸ پایگاه امدادی شامل جاده‌ای، کوهستان و دریایی استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته به پنج هزار و ۶۸۳ حادثه‌دیده در قالب ۵۷۳ حادثه امدادرسانی شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر بابیان اینکه شهرستان‌های دیلم، تنگستان، دشتستان و بوشهر بیشترین آمار خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر با ۲۴۴ حادثه در بخش جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند ادامه داد: در بخش کوهستان نیز ۳۵ مورد به علت بی‌توجهی و ناآشنایی برخی افراد، کوهنوردان و گردشگران با مسیر به ویژه در منطقه دشتستان رخ داد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146149