کد خبر: 146108 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1400 - 10:39
رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان؛
با سم پاشی دام ها کنه ها را از بین ببرید / خریداری گوشت از مراکز معتبر

اتحادخبر:  رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان در خصوص تب کریمه کنگو گفت: برای از بین رفتن کنه و جلوگیری از این بیماری  دامداران دام های خود را سم پاشی کنند.فیصل ضرغامی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: به دلیل اینکه در این فصل کنه در منطقه زیاد است احتمال دارد تب کریمه کنگو زیاد باشد.وی ادامه داد: تب کریمه کنگو در...

اتحادخبر-سانازدانشگر: رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان در خصوص تب کریمه کنگو گفت: برای از بین رفتن کنه و جلوگیری از این بیماری  دامداران دام های خود را سم پاشی کنند.

فیصل ضرغامی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: به دلیل اینکه در این فصل کنه در منطقه زیاد است احتمال دارد تب کریمه کنگو زیاد باشد.

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو در دام ها هیچ علائم بالینی ندارد به این معنا که ممکن است دامی دچار بیماری شود ولی به ظاهر مشکلی نداشته باشد.

ضرغامی  ضمن توصیه به افرادی که می خواهند گوشت خریداری کنند افزود: گوشت را از مراکز معتبر تهیه کنند و گوشت هایی را خریداری کنند که مهر تاییدیه دامپزشکی دارند چون دام ها زیر نظر دامپزشکی در کشتارگاه کشته می شوند و 24 ساعت در اتاق سرد نگهداری شده و با تغیراتی که انجام می شود ویروس ها از بین می روند.

وی بیان کرد: توصیه می شود خانم ها برای قطعه کردن گوشت در منزل حتما از دستکش استفاده کنند.

ضرغامی با تاکید به این نکته که دامداران حتما سم پاسی برای دام ها را انجام دهند گفت: چون بیماری از طریق کنه انتقال داده می شود اگر سم پاشی انجام شود کنه ها از بین می روند و از بروز بیماری کریمه کنگو جلوگیری می شود.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دامداران گفت: توصیه می شود دامداران کنه ها را با دست از بدن دام خارج نکنند تا بیماری به انسان انتقال نیابد ، از له کردن کنه ها خودداری کنند و همچنین  باید دامدار لباس مجزا برای کار و چکمه داشته باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146108