کد خبر: 146069 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1400 - 07:21
ساختمان و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان گناوه افتتاح شد

اتحادخبر:  ساختمان خیرساز و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گناوه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان و خیران به بهره‌برداری رسید.

اتحادخبر:  ساختمان خیرساز و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گناوه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان و خیران به بهره‌برداری رسید.

ساختمان و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان گناوه افتتاح شد

به گزارش ایرنا، فرماندار گناوه در این آیین گفت:  ساختمان و دستگاه اکسیژن ساز یکی از نیازهای مهم بیمارستان این شهرستان در دوران کرونایی بوده‌است که با همت و مشارکت خیران و  کمک‌های دولت محقق شد.

 

غلامرضا مهرجو افزود: محل نصب و استقرار دستگاه و تجهیزات اکسیژن ساز بیمارستان نیاز به ساختمان داشت که خیران آن را تقبل کردند و در زمینی به مساحت ۱۱۲ متر زینا اقدام به احداث آن کردند.

 

وی اظهارداشت: اعتبار خرید و تجهیز دستگاه اکسیژن ساز از منابع استانداری و  دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و شهرستان گناوه تامین شده‌است.

 

فرماندارگناوه گفت: خیران این شهرستان در کارهای عام المنفعه بویژه در عرصه سلامت و دوران کرونا پیشگام بوده‌اند و تاکنون کمک‌های شایانی به بیمارستان کرده‌اند.

 

وی بیان کرد: نهادها و موسسه‌های اقتصادی درآمدزا در شهرستان باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم احساس مسئولیت و مشارکت کنند.

امام جمعه گناوه گفت:  مردم این شهرستان ازقبل و بدو شیوع ویروس کرونا همگام و همپا با مسئولان منشا کمک‌ها و خدمات شایانی در حوزه درمان و نیازمندان بودند که جای تقدیر دارد.

 

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: مجمع خیران سلامت شهرستان نیز تاکنون در زمینه نیازهای کادر درمانی و تجهیزات بیمارستانی کمک‌های شایانی کرده‌است.

 

وی اظهارداشت: باتوجه به نیاز بیمارستان به آمبولانس و توسعه بخش آی سی یو، مجمع خیران سلامت تلاش خود را در تامین آن بکار خواهد بست.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: این بیمارستان پیش از دوران کرونا نیاز به دستگاه اکسیژن داشت و در شرایط بوجود آمده نیاز آن بیشتر  شد که با بهره‌برداری از آن، حمل و نقل کپسول اکسیژن حذف و کل بخش‌ها و تخت‌ها ازطریق لوله کشی به دستگاه مرکزی اکسیژن ساز متصل  شدند.

                                                                                                           

دکتر محمدعلی دریانورد افزود: بیمارانی که دارای نارسایی ریوی و حاد تنفسی باشند و یا  سطح اکسیژن خونشان از حالت عادی پایین‌تر باشد  باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند. 

 

وی گفت: اعتبار احداث ساختمان دستگاه  از محل کمک خیران تامین شده‌است و خرید تجهیزات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بوشهر و مسئولان شهرستان صورت گرفت.

 

دریانورد بیان کرد: ۵۰ میلیاردریال اعتبار برای ساخت ساختمان و خرید تجهیزات دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان هزینه شده‌است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه  گفت: دستگاه اکسیژن ساز با حجم کارکرد ۶۰۰ لیتر در دقیقه به بخش‌های بیمارستان اکسیژن رسانی می‌کند و دارای مخزن یکهزار و ۵۰۰ لیتری است که مداوم فعال است.

 

افضل دهداری نماینده خیرین و موسسه خیریه پویش نسیم زندگی گناوه گفت: این موسسه با شروع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون برای خرید تجهیزات بیمارستانی و نیازهای کادر درمانی و کمک به نیازمندان مشارکت داشته است.

وی افزود: ساختمان اکسیژن ساز بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه در زمینی به مساحت ۱۱۲ متر زیر بنا با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال احداث شده‌است که تحویل این مرکز درمانی می‌شود.

 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ بیمارستان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/146069