کد خبر: 145544 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1400 - 09:29
آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/کرونا ساعتی جان می‌گیرد

اتحادخبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، یادآور شد که طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این استان جان خود را از دست دادند.

اتحادخبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، یادآور شد که طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این استان جان خود را از دست دادند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/کرونا ساعتی جان می‌گیرد

به گزارش ایسنا؛ دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۸ اردیبهشت در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع بیماری کرونا در استان فارس گفت: با اضافه شدن آمار ۲۳ فوتی طی یک روز گذشته، جمع آمار قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون در فارس به عدد ۳۹۷۱ نفر رسیده که ۱۸۱۳ نفر این آمار مربوط به شیراز بوده است.

 

او خاطرنشان کرد که از کل فوت شدگان کرونا، ۲۸۹ مورد مربوط به مرودشت؛ ۲۱۳ مورد کازرون؛ ۱۰۶ مورد داراب؛ ۹۴ مورد آباده؛ ۸۱ مورد ممسنی؛ ۶۳ مورد اقلید؛ ۵۶ مورد استهبان؛ ۵۲ مورد نی ریز؛ کوار و لامرد هر کدام ۵۱ مورد؛ ۵۰ مورد فیروزآباد؛ ۴۴ مورد سپیدان؛ ۳۶ مورد قیروکارزین؛ ۳۵ مورد خرامه؛ ۳۴ مورد زرقان؛ ۳۱ مورد خرم بید؛ ۳۰ مورد کوه چنار؛ ۲۸ مورد رستم؛ زرین دشت و ارسنجان هر کدام ۲۷ مورد؛ ۲۴ مورد سروستان؛ پاسارگاد و بوانات هر کدام ۲۳ مورد؛ ۲۲ مورد بیضا؛ ۱۷ مورد مهر؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ ۶ مورد بختگان؛ یک مورد سرچهان و مابقی مربوط به محدوده تحت مدیریت دانشگاه‌ یا دانشکده‌های علوم پزشکی جهرم، فسا و لارستان بوده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۲۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و ۲۳۷ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت قطعی با بررسی این نمونه‌ها شناسایی شده است.

 

همتی اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۳ هزار و ۴۷۸ مورد تست سریع انجام و منتهی به شناسایی ۱۳ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت شده است.

 

این مقام مسئول جمع کل بیماران شناسایی شده از ابتدا تاکنون در فارس را ۲۵۱ هزار و ۱۰۲ نفر اعلام و یادآوری کرد که اکنون ۲۵۷۰ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علامت در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۳۴۱ نفر از آنان به دلیل شرایط وخیم جسمی در آی سی یو، تحت مراقبت هستند و خوشبختانه ۲۲۲ هزار و ۲۴۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر لزوم تداوم مشارکت مردمی برای شکستن زنجیره انتقال کروناویروس، گفت: لازم است برای مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹ و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: مهم ترین راهکار کنونی برای ارتقای سلامت عمومی در برابر کرونا را جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه است.
 
دکتر مهرزاد لطفی با تاکید بر اینکه رفتار در مقابله با بیماری کووید ۱۹ نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان اشاره و از عموم مردم خواست تا با احترام به محدودیت‌های کرونایی، در بهبود وضعیت کنونی و کاهش آمارهای ابتلا و بستری بیماران سهیم شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145544