کد خبر: 145542 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1400 - 09:25
شهردار شیراز:
برخی نمی خواهند شهرداری در ۴ ماه آینده کار خود را دنبال کند

اتحادخبر:  شهردار شیراز گفت: عده‌ای مایل نیستند شهرداری در ۴ ماه آینده کار خود را دنبال کند.

اتحادخبر:  شهردار شیراز گفت: عده‌ای مایل نیستند شهرداری در ۴ ماه آینده کار خود را دنبال کند.

برخی نمی خواهند شهرداری در ۴ ماه آینده کار خود را دنبال کند

به گزارش ایسنا؛ حیدر اسکندرپور شامگاه چهارشنبه ۸ اردیبهشت در آیین روز ملی شوراها که به صورت مجازی برگزار شد، خطاب به مردم، جریان‌های سیاسی و تریبون داران بیان کرد: اگر در باورهایمان صادق هستیم نباید فرصت ۴ ماه فعالیت دیگر را از شهرداری بگیریم.

 

او گفت: متاسفانه برخی اصحاب قدرت از طریق دستگاههای نظارتی دائما بر شهرداری فشار می‌آورند و برای پروژه‌ها مشکل ایجاد می‌کنند و فضایی را در شهرداری ایجاد کرده‌اند که مدیران ما محافظه کار شده و با تامل بیشتری کارها را دنبال می‌کنند.

 

شهردار شیراز ادامه داد: این کار خیانت به مردم شیراز است و به کسانی که مدعی خدمتگزاری به مردم شیراز در سطحی هستند می‌گویم که اینکه مانع ایجاد می‌کنید و تلاش می‌کنید تا به هر بهانه‌ای پروژه‌ها متوقف شوند، این کار خدمت به مردم شیراز نیست.

 

اسکندرپور خاطرنشان کرد: اگر در پروژه‌ای مرکز افکار سنجی، نظر سنجی می‌کند و بیش از ۸۰ درصد ار مردم شیراز نسبت به آن پروژه گرایش مثبت دارند چرا باید دهها باید به دستگاه‌های نظارتی مراجعه کنیم؟ 

 

او تصریح کرد: کسانی که دائم فرافکنی می‌کنند پاسخ دهند که چرا روی ۹۸۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در سطح شهر حساس نیستند اما روی یک پروژه که تنها اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی دارد و در یک نقطه خاص از شهر اجرا شده، حساس شده‌اند؟

 

شهردار شیراز افزود: متاسفانه چون مردم از آن پروژه خوشحال هستند، عده‌ای از خوشحالی مردم ناراضی هستند! 

اسکندرپور با تاکید بر اینکه اگر معتقدیم که می‌خواهیم به مردم شیراز خدمت کنیم، باید امید را در مردم زنده کنیم، گفت: ۴ ماه کاری پرحجم را در شهرداری شیراز پیش رو خواهیم داشت.

 

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه که ما در مجموعه شهرداری انجام می‌دهیم بر مبنای سیاست‌ها و مصوبات شورای شهر شیراز است، گفت: یک خطای فاحش طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده و در اصل یکصدم قانون اساسی جایگاه‌هایی که برای شوراهای شهر و روستا و شورای عالی استان‌ها دیده شده، با مرور با وضع قوانین عادی و اصلاحیه‌های بعدی این جایگاه تنزل یافته است.

 

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: متاسفانه کل دولت‌ها در واگذاری اختیاراتشان بسیار انقباضی عمل کرده‌اند.

 

اسکندرپور اضافه کرد: به اعتقاد بنده با همین قانون فعلی هم تلاش‌های انجام شده در هر پنج دوره شورای شهر شیراز، موفق بوده است.

او ادامه داد: شورای دوره پنجم شیراز یک امتیاز ویژه داشت و آن هم حرکت به سمت ایجاد ساختارهای قانونی از جمله سامانه شفافیت و قانون تعارض منافع بود.

شهردار شیراز مجددا تصریح کرد: سامانه شفافیت یکی از مصوبات مترقی شورای شیراز در دوره پنجم بود.

 

شورای پنجم شیراز مظلوم واقع شد 

 

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: نقش شوراها در بهبود شرایط کشور، پیشرفت و توسعه شهرها غیرقابل انکار است.

سید عبدالرزاق موسوی افزود: آنچه که شوراها در طول پنج دوره فعالیت رقم زده‌اند، علی‌رغم همه موانع و مشکلات، به اعتقاد بنده برگ زرینی در تاریخ حیات جمهوری اسلامی خواهد بود؛ اگرچه می‌شد شوراها را بیش از این تقویت و حمایت کرد و فرصت را برای شایسته ترین‌ها فراهم کرد.

 

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی از افتخارات شورای پنجم شیراز ترسیم نقشه فعالیت ۴ ساله برای اداره این کلانشهر بود و این خود گام بسیار ارزشمندی بود و در نگاه اول نشان داد که قرار است براساس برنامه حرکت کند.

 

به گفته موسوی، تصویب سیاستها و راهبردهای شورای پنجم مهم‌ترین کاری بود که در آغاز فعالیت این دوره از شورای شیراز انجام گرفت.

او با بیان اینکه این سیاست‌ها مبتنی بر دو رویکرد روش و هدف بود، گفت: در رویکرد روش، چگونگی حکمروایی شهری را در ۸۶ بند سیاست‌ها ترسیم کرد و در هدف نیز رویکرد خود را به خوبی روشن کرد و انسان محوری را مبنا قرار داد.

 

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: شورای پنجم انسان محوری را مبنا قرار داد؛ انسانی که قرار است با سبک زندگی ایرانی اسلامی زندگی کند و شورا هم برنامه‌های خود را در این چارچوب طراحی کرد.

 

موسوی افزود: معتقدم که امروز پس از گذشت ۴ سال از فعالیت این شورا، راهبردها درست بوده است.

او با بیان اینکه رویکرد انسان محوری با ۵ مولفه سیاست گذرای مشارکتی، حقوق شهروندی و کرامت انسانی، محیط زیست و زیست پذیری شهری، هویت شهری و ارزش‌های فرهنگی و سیاست گذرای‌های دانش محور تعریف شد، گفت: در بخش حقوق شهروندی، راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز مهم‌ترین اقدامی بود که شورا به آن مبادرت ورزید.

 

رئیس شورای شهر شیراز، راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پروژه و ایجاد سامانه رای گیری الکترونیکی را از دیگر اقدامات مطلوب این شورا در حوزه حقوق شهروندی ذکر و خاطرنشان کرد: اصلاحات ساختاری دیربازده است و آثار آن را در گذر زمان مشاهده‌ خواهد شد. 

 

موسوی همچنین طرح جامع مدیریت سرمایه گذاری نیروی انسانی، دستورالعمل اجرایی ایجاد کمیسیون هوشمند سازی، سامانه خدمات الکترونیک شهرداری، تکمیل رینگ‌های پیرامونی شهر، خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس و ...را از دیگر اقدامات شاخص شورای پنجم برشمرد.

 

او به مولفه عدالت اجتماعی هم اشاره و بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که متاسفانه ما می‌بینیم و در نتیجه عدم اطلاع از فعالیت‌های شوراست، این است که شورای ما مظلوم واقع شده در حالی که کارنامه این شورا و شهردار در حوزه عدالت اجتماعی بسیار موفق است.

 

رئیس شورای شهر شیراز به افزایش تعداد فرهنگسراها به ویژه در مناطق محروم و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها و کتابخانه تخصصی به عنوان دیگر اقدامات ماندگار شورای پنجم شیراز اشاره و طرح جامع مدیریت سرمایه انسانی با حمایت از پارک علم و فناوری، حمایت از کسب و کارهای نوپا و راه‌اندازی دوچرخه‌های اشتراکی را از اقدامات دیگر شورای شهر شیراز طی ۴ سال گذشته عنوان کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145542