کد خبر: 145512 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1400 - 08:00
به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراها (2)؛
ایوب پاپری مقدم: شورای شهر در موضوعات کلان شهری باید خود را مالک بداند

اتحادخبر: به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی خبرنگار اتحاد خبر در یک نگرخواهی چند سوال کوتاه از اعضای پیشین شورای اسلامی برازجان انجام داده است. که در این متن شما را به پاسخ ایوب پاپری مقدم عضو شورای اول شهر برازجان دعوت می‌کنیم.-چرا در این دوره کاندیدا نشدید؟-با توجه به اینکه باید به جوان ها اعتماد کرد و مسئولیت سپرد، ترجیح دادم این...

اتحادخبر-سانازدانشگر: به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی خبرنگار اتحاد خبر در یک نگرخواهی چند سوال کوتاه از اعضای پیشین شورای اسلامی برازجان انجام داده است. که در این متن شما را به پاسخ ایوب پاپری مقدم عضو شورای اول شهر برازجان دعوت می‌کنیم.

-چرا در این دوره کاندیدا نشدید؟


-با توجه به اینکه باید به جوان ها اعتماد کرد و مسئولیت سپرد، ترجیح دادم این فرصت به جوان های شهرم داده شود تا با بروز نوآوری و خلاقیت توام با شهامت  ریسک پذیری  شاهد شکوفایی بیش تر از پیش شهرمان گردیم.

-نقاط ضعف و قوت شوراها در کل کشور چیست؟


-نقاط ضعف و قوت شوراها  باید در یک کارگروه ملی، طرح و بررسی شود ولی آنچه مسلم است، ضعف اصلی در تقسیم مدیریت بین مردم و دولت است که متاسفانه علیرغم چندین دوره از عمر شوراها، تحقق نیافته است. قرار بود شوراها بعنوان پارلمان محلی در حوزه تصمیم گیری های شهری و مدیریت شهری فعالیت ادامه بدهند که متاسفانه مدیریت شهری در دستگاه اجرایی شهرداری از جذبه بیشتری برخوردار بوده و سمت و سوی اعضای شوراها بیشتر معطوف شهرداری گردیده که شاید دولتمردان هم از این مورد استقبال کرده اند تا کمتر قدرتی در کنار قدرت حکومتی خود ببینند. نقاط قدرت هم اینکه سیستم شهرداری قدیم که در آن دستورات فقط از بالا دیکته می شد، تبدیل به سیستمی شده که تصمیمات آن درونی بوده و تا اندازه ای نظرات مردم در آن دخیل شده است.

-چه پیشنهادی به شورای بعد دارید؟


- پیشنهادات بسیار زیاد است که از حوصله این مصاحبه خارج است؛ ولی از باب تذکر باید عرض کرد شهر برازجان یک شهر کوچک و توقعات بسیار اندک است ؛ برآورده کردن  خواست و نظرات مردم کاری بسیار دشوار نیست. در موضوعات کلان شورای شهر باید خود را مالک شهر بداند و با دستگاه های خدمات رسان شهری بشدت همکاری و معاضدت داشته باشد. بحث فاضلاب شهر برازجان بسیار مهم و با اهمیت بوده، بحث جمع آوری پایه های برق و اتصال شبکه برق در اماکن عمومی و خیابان های اصلی شهر ، بحث بررسی مجدد محلات قدیمی شهر و ترمیم بافت و نوسازی و بهسازی آن، استفاده از روش های علمی تر دیوارکشی حفاظتی دره های فصلی، جمع آوری و انتقال و تبدیل زباله های شهری، بهره مندی از تنوع ساخت در ساخت و ساز شهری، ترمیم پل ها و نوسازی آن ها به سبک پل های شهری جدید؛ رسیدگی به حاشیه دره ها، گسترش  فرهنگ شهرنشینی، حمایت از نخبگان علمی و ورزشی، سر و سامان دادن به طرح جامع و تفصیلی شهری، شاید از بهترین اقدامات آن ها باید باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145512