کد خبر: 145495 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 ارديبهشت 1400 - 19:53
به مناسبت 9 اردیبهشت، روز شوراها(1)؛
سعید اسماعیلی: شوراها در حال فاصله گرفتن از نقش حقیقی خود هستند

اتحادخبر: به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی خبرنگار اتحاد خبر در یک نگرخواهی چند سوال کوتاه از اعضای پیشین شورای اسلامی برازجان انجام داده است. که در این متن شما را به پاسخ سعید اسماعیلی، عضو شورای چهارم شهر برازجان دعوت می‌کنیم.-  چرا در این دوره کاندیدا نشدید؟زیرا معتقدم شوراها در حال فاصله گرفتن از نقش حقیقی خود هستند...

اتحادخبر-سانازدانشگر: به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی خبرنگار اتحاد خبر در یک نگرخواهی چند سوال کوتاه از اعضای پیشین شورای اسلامی برازجان انجام داده است. که در این متن شما را به پاسخ سعید اسماعیلی، عضو شورای چهارم شهر برازجان دعوت می‌کنیم.



-  چرا در این دوره کاندیدا نشدید؟
زیرا معتقدم شوراها در حال فاصله گرفتن از نقش حقیقی خود هستند و مابین جایگاه واقعی و نقش حقیقی آن‌ها حائلی قرار گرفته است. به دلیل این‌که این نهاد تحت الشعاع روابط و علوم انسانی است، طبیعتاً تغییر در این حوزه جهت دستیابی به نقش و جایگاه حقیقی مدت‌ها زمان خواهد برد که نتیجه‌ی آن اتلاف وقت برای "پیشبرد سریع" برنامه های مختلفی است که قانونگذار اساسی و قوانین عادی برای شوراها در نظر گرفته است. به عقیده‌ی اینجانب فضای مناسبی در راستای ایفای وظایف محوله و اجرای اختیارات حدود صلاحیت ایجابی به نحوی که شایسته و مقتضی است مهیا نبوده لذا این‌گونه تصمیم گرفتم. ضمن این‌که برای همه‌ی داوطلبین محترم تمنای توفیق دارم.

-نقاط ضعف و قوت شوراها در کل کشور چیست؟
 نقطه‌ی پرقوت شوراها، رکن بارز مردمی بودن این نهاد است و در واقع تداعی کننده‌ی عبارت "از مردم برای مردم" در قالب پارلمان‌های محلی می‌باشد. حیات مشارکت مدنی با نبض شوراها ارتباط مستقیمی دارد. این نقطه‌ی روشن از ذات شوراها باید مفهمومی متصور در برابر دیدگان همه باشد تا این نهاد مسیر حیات و بهبودی را بهتر و سریع‌تر بپیماید. نقطه‌ی ضعف آن را شاید بتوان عدم بلوغ شوراها در شبکه‌ی مدیریت کشور نام برد و این نقیصه‌ی بالقوه می‌تواند تبعاتی داشته باشد که در عمل خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می‌نماید.

-چه پیشنهادی به شورای بعد دارید؟  
پیشنهادم به شورای آتی در ابتدا نزدیک نمودن جایگاه واقعی شورا به نقش حقیقیشان و سپس تقویت روحیه‌ی کار شورایی و گروهی می‌باشد. اعتماد مردم بالاترین چیزی است که از این رهگذر حاصل می‌گردد بنابراین سلامت مالی اعضای شوراها در وهله‌ی اول به منزله‌ی تکریم این اعتماد است. آن‌چه می‌تواند  شوراها را از روزمرگی نجات دهد کسب مستمر و متوالی آگاهی شورایی و دانش شهری و همچنین بالا بردن سطح این علوم است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145495