کد خبر: 145094 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 فروردين 1400 - 10:50
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کولرهای گازی تهدید بزرگی برای شیوع کرونا در استان بوشهر است

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کولرهای گازی تهدید بزرگی برای شیوع کرونا در استان بوشهر است.

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کولرهای گازی تهدید بزرگی برای شیوع کرونا در استان بوشهر است.

کولرهای گازی تهدید بزرگی برای شیوع کرونا در استان بوشهر است

به گزارش مهر، سعید کشمیری صبح سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل شیوع کرونا برگزاری دورهمی‌ها در فضای بسته است که خطر ابتلاء را به شدت بالا می‌برد.

 

وی خواستار تلاش همگانی برای مقابله با کرونا شد و ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم نهایت همکاری و جدیت را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از تولید بیماری در استان داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز طی ۱۴ ماه گذشته در استان بوشهر نصب، راه اندازی یا تعمیر شده است.

 

وی قیمت هر دستگاه اکسیژن ساز را دو میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد و روزانه دو میلیون لیتر اکسیژن در استان تولید می‌کنیم.

 

کشمیری بر لزوم تعطیل کردن کارخانه‌های تولید بیماری کرونا در کشور تاکید کرد و ادامه داد: کارخانه‌های تولید بیماری شامل، برگزاری مراسم‌های مذهبی، عروسی‌ها، جلسات طولانی مدت اداری، آموزشگاه‌های مختلف و.. است.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: خطر بزرگی که استان بوشهر را در این فصل سال تهدید می‌کند، استفاده از کولرهای گازی است.

وی افزود: همچنین از مدیران استانی و شهرستانی انتظار داریم که کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در محل خدمتی را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145094