کد خبر: 145012 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 فروردين 1400 - 09:00
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:
کاهش کاربرد دفاتر درمانی سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد

اتحادخبر: پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفاتر سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سه مرحله آغاز خواهد شد و با توجه به استقرار برنامه نسخه الکترونیک در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان از سال گذشته ، از ابتدای اردیبهشت نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه ها می شود...

اتحادخبر: پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفاتر سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سه مرحله آغاز خواهد شد و با توجه به استقرار برنامه نسخه الکترونیک در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان از سال گذشته ، از ابتدای اردیبهشت نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه ها می شود . لذا بیمه شدگان با مراجعه به پزشک و مراکز درمانی تنها با ارائه کارت ملی یا سربرگ دفترچه قبلی خود و با استفاده از کدملی خود می توانند خدمات بیمه ای را از طریق نسخه نویسی الکترونیکی دریافت نمایند و در مواردی که به هر دلیل احتمالی از جمله قطع برق یا اینترنت امکان تجویز نسخه الکترونیک نباشد ، تجویز نسخ در سربرگ مطب نیز مورد قبول خواهد بود و خدمات به صورت بیمه ای ارائه خواهد شد.  





دکتر رمضانی ادامه داد: بنابراین در یک برنامه زمانبندی تدریجی در مرحله اول چاپ دفاتر بیمه سلامت صندوق همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه متوقف می شود ، در مرحله دوم از ابتدای خردادماه چاپ دفترچه صندوق روستائیان و عشایر و در مرحله سوم چاپ دفاتر سایر صندوق‌های سازمان بیمه سلامت نیز از ابتدای تیرماه متوقف و ارائه خدمات به بیمه شدگان بصورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.


دکتر رمضانی تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و ایجاد دسترسی برای تمامی پزشکان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ، امکان تجویز الکترونیکی دارو و خدمات وجود دارد. در مواردی که نسخه در سربرگ مطب تجویز می شود نیز داروخانه ، آزمایشگاه و تصویربرداری می توانند با استحقاق سنجی از طریق کد ملی بیمه شده ، خدمات را بصورت بیمه ای ارائه نمایند.


مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به ارسال پیامک به بیمه شدگان در زمان دریافت خدمت گفت: در زمان دریافت خدمات در مطب ها و مراکز درمانی و پاراکلینیک پیامکی مبنی بر دریافت خدمت مربوطه به شماره تلفن همراه بیمه شدگان که در سیستم بیمه سلامت ثبت شده، ارسال می گردد. بنابراین اگر بیمه شده ای پیامک را دریافت نکرد، ضروری است نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این اداره کل در سطح استان اقدام کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/145012