کد خبر: 144999 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 فروردين 1400 - 07:22
یکهزار بسته معیشتی به آسیب دیدگان زلزله در گناوه اختصاص یافت

اتحادخبر:  امام جمعه گناوه گفت: بسته معیشتی از محل رزمایش کمک‌های مومنانه مواسات به یکهزار خانوار روستایی زلزله زده این شهرستان اختصاص یافت.

اتحادخبر:  امام جمعه گناوه گفت: بسته معیشتی از محل رزمایش کمک‌های مومنانه مواسات به یکهزار خانوار روستایی زلزله زده این شهرستان اختصاص یافت.

یکهزار بسته معیشتی به آسیب دیدگان زلزله در گناوه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی  افزود:در پی وقوع زلزله صبح امروز همه مسئولان استانی و شهرستان گناوه در کمک به آسیب و خسارت دیدگان این حادثه شتافتند.

 

امام جمعه گناوه افزود: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری نیز در تماسی اعلام کردند که خسارات در مناطق آسیب دیده بررسی شود و برای رایزنی جبران خسارت‌ها در سطح کشور اعلام آمادگی کردند.

 

وی گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در تماسی از وضعیت مردم و روستاهای زلزله زده جویا شدند.

امام جمعه گناوه افزود: در سرکشی روستاهای بهمنیاری شرقی و غربی، چاهبردی، شول، کلر که آخرین نقطه و نزدیک به مرکز زلزله بود از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت.

 

رکنی حسینی بیان کرد:  زلزله خسارت جانی در پی نداشته است و فقط خسارات مالی به روستاها وارد شده‌است.

 

امام جمعه گناوه  گفت: کمیته حوادث غیرمترقبه و بنیاد مسکن کارشناسان خود را اعزام و از نزدیک خسارات را بررسی خواهند کنند.

وی گفت:  نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهادگران و سایر مسئولان شهرستان گناوه در مناطق زلزله زده حضور دارند و در حال بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده هستند و امیدواریم که با همکاری و همراهی همه خسارت‌های آسیب دیدگان این حادثه بزودی رسیدگی شود.

 

صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ۱۰ کیلومتری عمق زمین، شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر را لرزاند و این زلزله تا کنون ۲۵ پس‌لرزه به بزرگی ۲.۶ تا ۴.۴ ریستر داشته است.

 

این زمین لرزه باعث خساراتی به دیوارهای منازل مسکونی و مصدومیت ۴ نفر در روستاهای شهرستان گناوه و یک نفر در دیلم شد.

بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144999