کد خبر: 144483 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 19 فروردين 1400 - 08:52
شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت اعلام شد

اتحادخبر: دانشگاه علم و صعنت در آیین نامه‌ای جزئیات شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

اتحادخبر: دانشگاه علم و صعنت در آیین نامه‌ای جزئیات شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت اعلام شد

به گزارش ایسنا،‌ دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرده است که درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، در رشته‌های مهندسی خودرو، مهندس راه آهن، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، فیزیک،معماری و شهرسازی، ریاضی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، شیمی، مهندسی موادو متالورژی، مهندسی پیشرفت و فناوریهای نوین مورد بررسی قرار می‏دهد.

 

داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی و حداقل معدل۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد(بدون احتساب پایان نامه)،کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌‏های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین‏ نامه،کسب حداقل نمره ۵۵ از آزمون زبان MSRT یا معادل آن در سایر آزمون‏ها قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین‏‌نامه مصوب دانشگاه)،است. همچنین دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت تحصیل می‏توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند (دانش آموختگان فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به بعد) از جمله شرایط متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون مقطع دکتری اعلم شده است.

 

بر اساس این گزارش برای ثبت نام متقاضیان، مدارکی همچون گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره و گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره و یا فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما و سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان، مورد نیاز است و متقاضیان می‏‌بایست حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل شوند. افراد واجد شرایط صرفا می‏‌توانند در یکی از رشته‏‌های همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود داوطلب شوند.

بنا بر اعلام دانشگاه علم و صنعت، دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس‌های خودگردان بین‌الملل و دوره‌های مجازی و نیمه حضوری سایر دانشگاه‌ها( مطابق آئیننامه) مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نمی‌باشند.

 هزینه ثبت‌نام نیز ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال(معادل یکصد و بیست هزار تومان) در نظر گرفته شده و داوطلبان می‌توانند به صورت الکترونیکی در مسیر ثبت نام این مبلغ را پرداخت نمایند.

دانشگاه علم و صنعت تاکید کرده که پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نمی‌باشد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی)مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144483