کد خبر: 144370 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1400 - 10:09
اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به ۶۳۰۰هکتار افزایش یافت

اتحادخبر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز فعالیت تولید ۲.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در ۱۹ مرکز تکثیر آبزیان استان بوشهر گفت: در این راستا اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به ۶۳۰۰هکتار افزایش یافت.

اتحادخبر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز فعالیت تولید ۲.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در ۱۹ مرکز تکثیر آبزیان استان بوشهر گفت: در این راستا اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به ۶۳۰۰هکتار افزایش یافت.

اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به 6300هکتار افزایش یافت

به گزارش تسنیم؛ علی بازدار ، یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر طرح‌های آبزی‌پروری دانست و اظهار داشت: در این راستا پرورش میگو و ماهی در سواحل و دریای استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

 

وی، پرورش ماهی در خلیج‌فارس را یکی از برنامه‌ها دانست و بیان کرد: پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر پرورش ماهی سی‌باس از سوی سرمایه‌گذاران در حال اجرا است.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر، این استان را قطب تولید پرورش میگو در کشور دانست و با بیان اینکه بیش از 60 درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود گفت: سال گذشته 23 هزار و 600 تن میگو پرورشی در 5 هزار و 604 هکتار اراضی ساحلی تولید و بیش از 90 درصد آن به کشورهای هدف صادر شد.

بازدار با اشاره به آغاز فعالیت پرورش میگو در استان بوشهر خاطر نشان کرد: هر ساله عملیات پرورش میگو در استان از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود و تا زمان فصل برداشت تا پاییز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات تکثیر بچه میگو در کارگاه‌ها خاطر نشان کرد: در این راستا تولید 2.4 میلیارد قطعه بچه میگو در 19 مرکز تکثیر آبزیان استان بوشهر آغاز شده است.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش مزارع پرورش میگو تصریح کرد: پس از تولید بچه میگو، تحویل پرورش‌دهنده این آبزی قرار می‌گیرد که عملیات پرورش میگو آغاز می‌کنند و این درحالی است که امسال سطح اراضی پرورش میگو در سواحل استان بوشهر افزایش یافته است.

 

بازدار با بیان اینکه امسال اراضی پرورش میگو 686 هکتار افزایش یافته است افزود: اراضی پرورش میگو با افزایش 686 هکتار از 5 هزار و 614 هکتار به 6 هزار و 300 هکتار افزایش یافته است.

 

وی از افزایش 7 هزار تنی تولید میگو پرورشی خبر داد و بیان کرد: تولید میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر از 23 هزار و 600 تن سال قبل، پیش بینی می‌شود امسال به 30 هزار تن افزایش یابد.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر یکی از پروژه‌های مهم پرورش میگو را شهرک شیلات رودشور دانست و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال قسمتی از حوضچه‌های پرورش میگو رودور آماده لارو ریزی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144370