کد خبر: 144357 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1400 - 08:21
اوقاف بوشهر ۷۰ میلیارد ریال کمک معیشتی میان نیازمندان توزیع کرد

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار سبد معیشتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از محل نیات واقفان خیراندیش این استان، میان خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار سبد معیشتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از محل نیات واقفان خیراندیش این استان، میان خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

اوقاف بوشهر ۷۰ میلیارد ریال کمک معیشتی میان نیازمندان توزیع کرد

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌ پور ، افزود: همچنین در این مدت ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش استان بوشهر برای توزیع بسته‌های مهر تحصیلی، کمک‌های غذایی به کودکان و مادران باردار دارای سوء‌تغذیه، اطعام عزاداران، و برگزاری برنامه‌های مذهبی و قرآنی هزینه شد.

 

وی اضافه کرد: در این ارتباط برای اولین با درکشور، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۸۰۰ سبد پروتئینی در سه مرحله میان خانواده‌های کودکان مبتلا به سوء تغذیه و مادران باردار که از سوی خانه‌های بهداشت شناسایی و معرفی شدند، توزیع شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون ۲ هزار بسته مهر تحصیلی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در میان دانش‌آموزان نیازمند استان بوشهر توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه در سال جاری نیز ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی نیازمندان استان بوشهر را زیر پوشش این حمایت‌ها قرار دهیم.

وی اعلام کرد: پارسال ۳۰ وقف جدید در استان بوشهر ثبت شد که افزون بر ۹۰ درصد آنها با نیت ساخت حسینه و مسجد صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ارتباط با صیانت از موقوفه‌ها اظهارداشت: در سال ۹۹ از ۳۰ هکتار از زمین‌های وقفی بوشهر که توسط موقوفه خواران تصرف شده بود، با همکاری دادگستری رفع تصرف شد.

 

اسماعیل ‌پور اذعان کرد: بیشتر دست‌اندازی‌ها به موقوفات استان مربوط به سه شهرستان جم، کنگان و بوشهر بود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از موقوفات استان دارای سند ثبتی هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ اخذ سند برای همه موقوفات بوشهر تکمیل شود و سندهای دفترچه‌ای موقوفات به سند تک برگ تغییر کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اهمیت وقف به عنوان خیر ماندگار، اظهار کرد: نیاز است رسانه‌ها خیران را به وقف با نیت‌های متنوع تشویق کنند زیرا در برخی از زمینه‌ها مانند بهداشت و درمان، ازدواج جوانان، قرآن و معارف اهل بیت در این استان احساس نیاز می‌شود.

اسماعیل‌پور با اشاره به نام‌گذاری بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی پیوسته در دستور کار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر قرار داشته است و امسال نیز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی و استانی و ساماندهی داوران مسابقات، اجرای طرح آموزش و حفظ قرآن کریم با همکاری مراکز افق امامزادگان و موسسه‌های قرآنی مردم نهاد، اجرای محافل قرآنی در مناسبت‌های مذهبی و ملی و محافل جزء‌خوانی و تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و توزیع قرآن کریم به موسسات مجری طرح حفظ برنامه‌ریزی شده است.

 

وی گفت: در سال گذشته نیز محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان با حفظ محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و و جزء خوانی ماه مبارک رمضان در مرکز افق شهدای قرآنی خلیج فارس آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) پخش زنده تلوزیونی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر  افزود: همچنین یکهزار و ۲۰۰ جلد قرآن و مفاتیح و الجنان برای حمایت از کلاس‌های حفظ قرآن موسسه‌ها و بقاع متبرکه استان بوشهر توزیع شد.

 

 اسماعیل‌پور یادآور شد: تاکنون در استان بوشهر سه هزار و ۸۰۳ موقوفه منفعتی و ۲ هزار و ۵۲۴ موقوفه انتفاعی در سامانه جامع موقوفه‌ها وبقاع متبرکه سازمان اوقاف به ثبت رسیده‌است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144357