کد خبر: 144326 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 فروردين 1400 - 10:23
۲۰۳ نفر در دیلم واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند

اتحاددخبر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: ۲۰۳ نفر از گروه‌های اولویت دار این شهرستان دوز نوبت اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده‌اند.

اتحاددخبر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: ۲۰۳ نفر از گروه‌های اولویت دار این شهرستان دوز نوبت اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده‌اند.

۲۰۳ نفر در دیلم واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند

به گزارش ایرنا، احمد دشتی در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: کارکنان حوزه سلامت، بیمارستان، بیماران دیالیزی و تالاسمی و والدین  شهدا و جانبازان با درصد بالا جزو اولویت‌های اول واکسیناسیون کرونا بوده‌اند.


وی اظهارکرد: ۴۲ فقره واکسن کرونا ویژه پاکبانان شهرداری‌های دیلم و امام حسن تامین شده‌است که ب‌زودی دریافت خواهند کرد.

دشتی گفت: براساس پایش و بررسی‌های به عمل آمده برگزاری مراسم عروسی، تجمع‌های غیرضروری در منازل و باغ ویلاها بویژه در دو هفته تعطیلات نوروز عامل اصلی شیب افزایشی مبتلایان و بستری‌های جدید کرونایی شهرستان دیلم بوده‌است.

 

فرماندار دیلم افزود: باوجود ۲۹۹ فقره گشت مشترک نظارتی انجام شده در این شهرستان اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و صنوف و اقشار مختلف کاهش چشمگیر داشته و به ۵۶ درصد رسیده‌است.


وی ادامه داد:  کنترل ورودی شهرستان، اعمال محدودیت و بسته بودن دسترسی به سواحل، پارک ها، پارک جنگلی با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها و منابع طبیعی و دهیاری‌ها الزامی است.


دشتی گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال با اجرای طرح محدودیت در ورودی شهر، از ورود بیش از ۱۰ هزار خودرو توسط نیروی انتظامی به این شهرستان جلوگیری شد.


فرمانداردیلم افزود: از طرف بخشداران به همه دهیاران توصیه و تاکید شود  که خانه باغ‌ها در روستاها را رصد و درصورت تجمع زیاد سریع گزارش کنند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستانی در صورت شناسایی باغ ویلاهای شلوغ و تجمع‌های غیرضروری، برخورد خواهند کرد.
دشتی گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون  ۷۰۵ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شدند و  ۲۹ نفر نیز فوت کردند.

فرماندار دیلم افزود: در ۲ هفته اخیر شهرستان دیلم ۱۵۰ مورد مثبت کرونا و سه فوتی داشته است.

 

وی اظهارداشت: تاکنون  ۸۸۹ تست کرونا در مراکز جامع  ۱۶ ساعته و  ۲۷۹  تست از ملوانان شناورها در این شهرستان گرفته شده‌است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و در تازه ترین رنگ بندی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144326