کد خبر: 144184 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 14 فروردين 1400 - 08:53
بازتاب عجیب دروغ سیزده روزنامه برزیلی
مرگ رونالدینیو فقط در ایران جدی گرفته شد

اتحادخبر: خبر کذب مرگ اسطوره فوتبال برزیل در رسانه های ایرانی بازتاب گسترده ای داشت.

اتحادخبر: خبر کذب مرگ اسطوره فوتبال برزیل در رسانه های ایرانی بازتاب گسترده ای داشت.

 

به گزارش "ورزش سه"، دروغ اول آوریل و سیزده فروردین، از رسم هابی است که اگرچه در سال های نخ نما شده اما همچنان مورد توجه بسیاری از رسانه های رسمی و غیررسمی دارد.

 

چند سال پیش خبر درگذشت پله اسطوره فوتبال برزیل به عنوان دروغ یک آوریل در رسانه های خارجی منتشر شد و رسانه های داخل ایران نیز به شکلی گسترده آن را پوشش دادند تا این که ساعتی بعد گفته شد که این خبر دروغ یک آوریل است.

 

امسال در فضای رسانه ای ایران خبرهایی از جمله محرومیت عیسی آل کثیر، جریمه فیفا برای استقلال و خبرهایی از این دست در کانال‌ها و پیج‌ها قرار گرفت که همگی به نوعی مشخص بودند که به عنوان دروغ 13 هستند، با این حال یک خبر که منبع آن روزنامه معروف و پرتیراژ برزیلی بود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

برخی از رسانه های غیررسمی ایرانی در فضای مجازی به نقل از نشریه O GLOBO نوشتند که رونالدینیو به خاطر استفاده بیش از حد از مواد مخدر، جان خود را از دست داده است. این نشریه پرطرفدارترین روزنامه برزیل است و به همین خاطر از سوی بسیاری است این موضوع مورد قبول قرار گرفت. نکته جالب این که پس از وایرال شدن خبر، حتی رسانه های رسمی ایران هم این شایعه عجیب را پوشش دادند تا طرفداران اسطوره برزیلی در ماتم چند ساعته فرو بروند.

 

این در حالی بود در خروجی این وبسایت، چنین خبری وجود نداشت و ستاره سابق بارسلونا هم سلامت بود؛ هرچند که خودش واکنشی به این خبر نشان نداد.

 

پوشش برخی از رسانه های رسمی داخل ایران باعث شد تا خبر کذب درگذشت رونالدینیو به جدی ترین دروغ یک آوریل / ۱۳ فروردین تبدیل شود.

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144184