کد خبر: 144007 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 02 فروردين 1400 - 12:00
ورزش شهرســـتان دشتســتان در سالـی که گذشت

اتحادخبر: ورزش شهرستان دشتستان در سال ۱۳۹۹ حال و روز خوشی نداشت. در سالی که گذشت ورزش نیز همانند همه ی فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، اداری و ... درگیر کرونا بود و اگر چه شاهد فعالیت هایی اندک از سوی رشته های مختلف و هیات های ورزشی بودیم اما همه گیری کرونا باعث شد تا اکثر مسابقات ورزشی یا به تعویق بیفتد که هنوز برگزار نشده و...

اتحادخبر: ورزش شهرستان دشتستان در سال ۱۳۹۹ حال و روز خوشی نداشت. در سالی که گذشت ورزش نیز همانند همه ی فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، اداری و ... درگیر کرونا بود و اگر چه شاهد فعالیت هایی اندک از سوی رشته های مختلف و هیات های ورزشی بودیم اما همه گیری کرونا باعث شد تا اکثر مسابقات ورزشی یا به تعویق بیفتد که هنوز برگزار نشده و یا اصلاً برگزار نشود .  برخی چهره های مهم ورزشی را نیز که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند از دست دادیم تا داغمان چند برابر شود . باشگاه های ورزشی مشکلات مالی فراوانی داشتند. اکثر افرادی که به عنوان بخش خصوصی با اماکن ورزشی ارتباط داشتند به مشکل برخوردند. تعطیلی سالن ها و استادیوم های ورزشی، زمین های چمن مصنوعی، باشگاه های خصوصی و همه و همه تا فصل پاییز ادامه داشت و باعث شد ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش نیز روزهای بدی را پشت سر بگذارند البته در برخی موضوعات هنوز هم مشکلاتِ خاص وجود دارد.
تقویم کوتاه ورزشی سال ۱۳۹۹ تقدیم حضور شما عزیزان ...

فروردین
  ابلاغ فدراسیون هندبال برای مربی برازجانی
فدراسیون هندبال اعضای کادر فنی تیمهای مختلف ملی هندبال ساحلی کشورمان را انتخاب که بر اساس ابلاغ این فدراسیون، حاج رضا مصباحی مربی با سابقه و توانمند برازجانی به عنوان یکی از مربیان تیم نوجوانان ساحلی انتخاب گردید.




اردیبهشت
 برگزاری مراسم تجليل از ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان دشتستان
مراسم تجليل از قهرمانان هيات ورزش های جانبازان و معلولين شهرستان دشتستان به مناسبت سالروز فرهنگ پهلواني با همكاري كانون بسيج ورزشكاران سپاه جواد الأئمة دشتستان و اداره ورزش و جوانان دشتستان ، ستاد نماز جمعه،  هيات ورزش های جانبازان و معلولين برگزار گرديد.




خرداد


رئیس هیات فوتبال دشتستان عضو هیات رئیسه فوتبال استان بوشهر انتخاب شد
 در جلسه مجمع عمومی هیات فوتبال استان بوشهر که به ریاست مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر برگزار شد شهرام سلیمی فرد به عنوان نماینده هیات های شهرستانی انتخاب و معرفی گردید.





تیر و مرداد


ـ تیره ترین روزهای سال برای ورزشی ها این دو ماه بود. دکتر خضر خلیلی رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان دشتستان، حاج ناصر بازرگان مسئول کمیته مسابقات هیات فوتبال و یکی از پیشکسوتان ورزش و نیز ابوالقاسم خیاط فرد رئیس اسبق تربیت بدنی شهرستان های دشتستان و گناوه و یکی از پیشکسوتان ورزش استان بوشهر  بر اثر ابتلا به بیماری منحوس کرونا دار فانی را وداع گفتند. دکتر خلیلی یکی از حامیان همیشگی ورزش در شهرستان بود و سالها در بحث پزشکی خدمات ارزنده ای را به ورزشکاران ارائه نمود و مرحوم بازرگان و خیاط فرد دو رفیق و یار همیشگی نیز سالهای سال در خدمت فوتبال و ورزش دشتستان بودند.





شهریور


موفقیت بانوی دشتستانی در مسابقات


 لیگ برتر تیراندازی کشور


نوشین پی خسته بانوی دشتستانی با تیم ساچمه بیژن به مقام دوم لیگ برتر تیراندازی بانوان کشور دست یافت.





مقام نائب قهرمانی حاصل کار
کونگ فو کاران برازجانی


  مسابقات کشوری کونگ فو بصورت مجازی برگزار و در رده های سنی نو جوانان و جوانان متین بناری و محدثه منفرد به ترتیب در فرم یک و سه بخش ممای فدراسیون توانستند دو مقام ارزشمند نائب قهرمانی را از آن خود نمایند




مهر
موفقیت بانوی کونگ فو کار دشتستانی در مسابقات مجازی قهرمانی کشور
حدیث منفرد بانوی توآ کار دشتستانی در مسابقات کونگ فو توآ کشور که بصورت مجازی برگزار شد موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد.




آبان
علی پورجم نیز آسمانی شد
علی پورجم رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شهرستان دشتستان که مدتی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد دار فانی را وداع گفت. مرحوم پور یکی از علاقه مندان و حامیان ورزش دشتستان بود و چند سالی در راه بسط و گسترش بازیهای بومی و محلی تلاش نمود.





آذرماه
 موفقیت داور دشتستانی و بین المللی تکواندو کشور
استاد محسن قناعت زاده داور دشتستانی تکواندو کشور در دوره هماهنگی ( REFRESH COURSE ) که با حضور جمعی از داوران بین المللی فدراسیون جهانی تکواندو تشکیل شده بود شرکت و صاحب گواهینامه معتبر این دوره شد.





دی
ابقای یک دشتستانی در مدیریت هیات جودو استان
مجمع انتخاباتی هیات جودو استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون جودو برگزار و یاسر جمالی رئیس پیشین هیات جودو با کسب اکثریت آرا در سمت خود ابقاء شد.




بهمن
درخشش ورزشکار دشتستانی در مسابقات لیگ پاراتنیس روی میز کشور
  مسابقات لیگ پاراتنیس روی میز کشور در دو بخش نشسته و ایستاده به صورت متمرکز  با حضور ۶ تیم  در کمپ بین المللی شهید عضدی تهران برگزار گردید که سینا بهمنی ورزشکار با آتیه دشتستانی موفق شد مقام سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کند.


 سقوط ستارگان به لیگ یک


تیم هندبال ستارگان دشتستان که برای دومین سال پیاپی در بازیهای لیگ برتر هندبال کشور حضور داشت نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و علی رغم تمامی حمایت های لازم به لیگ یک سقوط کرد. ستارگان تا هنگام چاپ این خبر یکی از دو تیمی است که از لیگ برتر سقوط کرده اما شاید فدراسیون هندبال تصمیمات دیگری داشته باشد و باز هم شاهد حضور نماینده دشتستان در لیگ برتر هندبال کشور باشیم.







اسفند
 نایب قهرمانی هندبالیست برازجانی
 در لیگ برتر
خانم محبوبه جهانمهر عضو تیم شهید شاملی کازرون به همراه این تیم عنوان نایب قهرمانی  دوره 16 رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان را به دست آورد.
قهرمانی دشتستان در مسابقات
دوچرخه سواری استان
تیم دوچرخه سواری هیات شهرستان دشتستان عنوان قهرمانی مسابقات رشته کوهستان را به خود اختصاص داد.
رکاب زنان این تیم صاحب ۲ عنوان اولی ، ۳ عنوان دومی و یک عنوان سومی شدند و بالاتر از سایر رقبا بر رتبه نخست رقابت ها ایستادند.





لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/144007