کد خبر: 143565 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 11:57
معاون شبکه بهداشت دیر:
۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در شهرستان دیر سالمند هستند

اتحادخبر: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۸۵ درصد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان دیر مربوط به افراد پیر و سالخورده است.

اتحادخبر: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۸۵ درصد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان دیر مربوط به افراد پیر و سالخورده است.

۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در شهرستان دیر سالمند هستند

به گزارش مهر، حسین ناظمیان‌پور در نشست شورای سالمندان شهرستان دیر گفت: حدود هفت درصد جمعیت شهرستان دیر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند که اصطلاحاً سالمند گفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هیچ گروه سنی در برابر ویروس کرونا مصونیت ندارند گفت: سالمندان که به نسبت سایر گروه‌های سنی از لحاظ سیستم ایمنی ضعیف‌تر هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلاء و حتی مرگ و میر قرار دارند.

 

وی با اشاره به ابتلاء حدود ۱۷ درصدی جامعه سالمندی شهرستان دیر به بیماری کووید ۱۹، گفت: بر اساس آمار هم اکنون حدود ۸۵ درصد از تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در شهرستان دیر مربوط به سالمندان است و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه سنی بیش از دیگران در معرض مرگ کرونایی قرار دارند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌های و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس، گفت: میانگین سنی فوت شدگان این بیماری در شهرستان دیر ۶۶ سال است که اکثراً دارای بیماری زمینه هستند.

 

ناظمیان‌پور به وضعیت سلامت سالمندان و ابتلاء آنها به بیماری‌های غیرواگیر نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۴۰ درصد از جمعیت سالمندان شهرستان دیر به فشارخون بالا مبتلا هستند و حدود ۴۷ درصد نیز بیماری دیابت و ۱۷ درصد اختلال چربی خون دارند.

وی اضافه کرد: مراقبت‌ها و خدمات ویژه بهداشتی درمانی برای گروه سنی سالمندان در نظام شبکه‌ها بهداشت و درمان تعریف شده است که به طور مستمر توسط پزشک، مراقب سلامت و بهورز به سالمندان ارائه می‌شود.

 

۴۷ درصد سالمندان دیر بیماری زمینه‌ای دارند

 

معاون فرماندار دیر نیز در این نشست گفت: تکریم و تأمین نیازهای سالمندان در آموزه‌های دینی و فرهنگ آئینی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده اما اکنون با توجه به شیوع کرونا باید در ایام عید نوروز، مراجعه حضوری برای تکریم سالمندان کاهش یافته و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و یا به صورت مجازی انجام شود.

مجتبی اژدرنیا با بیان اینکه سالمندان جزو اقشار بسیار آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: با افزایش سطح آگاهی جامعه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا سایر گروه‌های سنی نیز در راستای تأمین سلامت سالمندان مواجهه چهره به چهره کمتری با آنها داشته باشد.

 

وی با تاکید بر استمرار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان افزود: حدود ۴۷ درصد از جامعه سالمندی شهرستان دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارد که در صورت ابتلاء به بیماری کرونا میزان خطر مرگ افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از تمام ظرفیت برای سلامت سالمندان استفاده تا فرهنگ جدید تکریم سالمندان در دوران کرونایی نهادینه شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143565