کد خبر: 143559 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 11:00
استهبان فارس پیشرو در جودو

اتحادخبر:  پیش تر شنیده بودیم که در استهبان شش سالن اختصاصی جودو وجود دارد اما حالا متولی جودوی این شهرستان، تعداد اماکن در نظر گرفته شده برای این رشته را بیش از این ها می داند و چنین پیشرفتی را حاصل پیگیری های مستمر به حساب می آورد.

 

اتحادخبر:  پیش تر شنیده بودیم که در استهبان شش سالن اختصاصی جودو وجود دارد اما حالا متولی جودوی این شهرستان، تعداد اماکن در نظر گرفته شده برای این رشته را بیش از این ها می داند و چنین پیشرفتی را حاصل پیگیری های مستمر به حساب می آورد.

استهبان فارس پیشرو در جودو

 

به گزارش ایسنا؛ رئیس هیئت جودوی شهرستان استهبان و مربی تیم ملی نوجوان ایران به ایسنا گفت:  پیگیری های مداوم اساتید این رشته در این شهرستان باعث شده تا جودوی استهبان صاحب هشت سالن اختصاصی باشد! به جز این سالن ها، در پنج روستای اطراف استهبان هم دارای تشک جودو هستیم و قهرمان های نامی ما هم از همین روستاها برخاسته اند. از جمله مهدی فتحی پور که پنج مدال آسیایی و یک مدال المپیک دانش آموزی را در افتخاراتش دارد و حالا هم عضو تیم ملی است، اهل روستای کوچکی به نام "گرده" از توابع استهبان است که تقریبا سه هزار نفر جمعیت دارد.

 

مسلم رحیمی، شرایط جودوی استهبان را بسیار مطلوب توصیف و اضافه کرد: ورزشکاران ما در سال های گذشته چندین مدال آسیایی و بین المللی کسب کرده اند و می توانم بگویم جزو سه شهرستان برتر کشور در رشته جودو هستیم. 

 

هر خانواده استهباناتی یک جودوکار

 

رئیس ۴۲ ساله هیئت جودو شهرستان استهبان با بیان اینکه تا ۲۰ سال پیش حتی یک سالن اختصاصی برای این رشته در این شهرستان وجود نداشت، افزود: سال ۷۸ که بنده مسئولیت جودوی شهرستان را به عهده گرفتم، فقط یک سالن ورزشی در استهبان بود که بیش از ۱۵ رشته در آن فعالیت می کردند. اما اولین سالن مخصوص جودو در سال ۸۱ با پیگیری اساتید این رشته و لطفی که رئیس اداره تربیت بدنی داشتند، تاسیس شد.

او اضافه کرد: حالا هم به جایی رسیده ایم که چندین سالن اختصاصی برای این رشته داریم. تعداد جودوکاران شهرستان استهبان هم نسبت به جمعیت این شهرستان واقعا بالاست. یعنی شاید در هر خانواده ای، یک جودکار پیدا کنید.  فکر می کنم بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بیمه شده جودو داشته باشیم اما تعداد واقعی جودوکاران بیشتر از اینهاست. چون خیلی ها در رشته ای دیگر بیمه شده اند اما در رشته جودو هم فعالیت دارند.

 

متوقف کردن کرونا پشت در ورزشگاه‌ها

 

رحیمی درباره فعالیت های این هیئت در دوران کرونا گفت: خب طبیعتا به خاطر کرونا، مدت زیادی فعالیت های جودو مانند سایر رشته ها تعطیل بوده اما حدود یک ماه است که دوباره فعالیت ها را از سر گرفته ایم. البته با رعایت پروتکل ها نظیر گرفتن تست از همه ورزشکاران. البته طبیعی است که ورزشکاران هنوز آمادگی کامل را نداشته باشند اما چون تمرینات انفرادی را به صورت مداوم انجام می دادند، هفتاد تا هشتاد درصد آماده هستند.

 

تعلیق زیان‌بار بود

 

رحیمی مسئله تعلیق جودوی ایران توسط فدراسیون جهانی را برای ورزشکاران این رشته زیان بار توصیف و اضافه کرد: همه جامعه جودو از این مساله ضربه خوردند اما قهرمانان ملی ما بیشتر از سایرین متضرر شدند. مثلا مهدی فتحی پور با سعید ملایی در یک سطح قرار داشت. پس از اینکه ملایی پناهنده شد، فتحی پور نفر اول تیم ملی در وزن ۸۱ کیلوگرم بود که می توانست در المپیک حاضر باشد اما حالا وضعیتش به هیچ عنوان مشخص نیست.

او گفت: تعلیق باعث بی انگیزه شدن جامعه جودو هم شد. البته اینطور نیست که انگیزه ها به طور کامل از دست رفته باشد اما به هرحال چون هدف نهایی بچه ها حضور در تیم ملی و مسابقات بین المللی است، قطعا این مساله تاثیر منفی خود را می گذارد. حالا یک خبرهایی مبنی بر رفع تعلیق به گوش می رسد و امیدوار هستیم تا به یاری خدا این اتفاق بیفتد.

 

فدراسیون خوب

 

رحیمی در خصوص مشکلات احتمالی این رشته در استهبان گفت: در شهرستان ما مشکل خاصی در زمینه این رشته ورزشی وجود ندارد. حمایت از قهرمانان سرلوحه کار ما بوده و هست. اما در سطح استان، اداره کل باید برای بچه ها برنامه ریزی کند. دراستهبان شاید از نظر تجهیزات، کمبودهایی داشته باشیم اما در مقایسه با سایر شهرستان ها، وضعیت مطلوبی داریم. 

رئیس هیئت جودوی شهرستان استهبان گفت: با چهار یا پنج فدراسیون کار کرده ام و باید بگویم فدراسیون فعلی تاکنون خیلی خوب و فعال عمل کرده است. افرادی معتقد و کارآمد در فدراسیون مشغول به کار هستند. البته همیشه یکی دو نفر آدم ناسالم هم در هر جایی ممکن است پیدا شوند اما خوشبختانه در جودو، آنها در راس امور قرار نگرفته اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143559